جدی 08, 1395 07:39 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع افغانستان: واگذاری مارجه به طالبان توطئه رسانه‌ای است

عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان واگذاری شهرستان مارجه استان هلمند به طالبان را کاملاً بی‌اساس و دور از حقیقت و توطئه رسانه‌ای خواند.

به‌گزارش خبرگزاری آوا؛ وزیر دفاع، وزیر کشور و رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان روز سه‌شنبه برای پاسخگویی درباره موضوع "واگذاری شهرستان مارجه به طالبان" در نشست عمومی سنای این کشور حضور یافتند.

حبیبی در این نشست با اشاره به موضوع مارجه گفت: کسانی که به تبلیغات غیرواقع‌بینانه اقدام می‌کنند باید مجازات شوند.

وزیر دفاع افغانستان افزود: دشمنان این کشور از اوایل سال جاری برای اشغال برخی استان‌های افغانستان تلاش‌های زیادی انجام دادند که ناکام ماندند و نتوانستند به اهداف خود برسند.

حبیبی همچنین اظهار کرد: تروریست‌های داعش در استان ننگرهار سرکوب شدند و از برخی دیگر مناطق افغانستان فرار کردند.

در همین حال، تاج محمد جاهد، وزیر کشور افغانستان هم گفت: برای بهبود وضعیت امنیت در این کشور تدابیر و برنامه‌های ویژه‌ای در حال اجراء است.

شماری از نمایندگان سنای افغانستان روز یکشنبه اعلام کردند واگذاری شهرستان مارجه‌ استان هلمند به طالبان، زمینه‌‌سازی برای "انتقال شورای رهبری طالبان از کویته پاکستان به افغانستان" بوده و این تصمیم "خیانت ملی" است.

حدود یک ماه پیش آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع نزدیک به طالبان گزارش داده بود که شورای رهبری این گروه از پاکستان به استان هلمند افغانستان منتقل شده است، اما ارگ ریاست جمهوری این کشور این خبر را تایید نکرد.

شورای رهبری گروه طالبان 16 عضو دارد که فعالیت‌های روزانه، تغییر استراتژی و راهبرد این گروه را مدیریت می‌کند.

 

کلیدواژه