قوس 26, 1402 16:31 Asia/Kabul
  • هشدار معترضان پاکستانی به محدودیت‌های تردد بین افغانستان و اسلام آباد
    هشدار معترضان پاکستانی به محدودیت‌های تردد بین افغانستان و اسلام آباد

معترضان به محدودیت‌های تردد بین افغانستان و پاکستان هشدار دادند اگر دولت موقت پاکستان خواسته‌های آنها را نپذیرد، دست به نافرمانی خواهند زد.

به گزارش رادیو دری،معترضان پاکستانی در منطقه چمن پاکستان  به دولت موقت پاکستان تا روز جمعه اینده مهلت دادند تا فرمان ممنوعیت سفر بدون روادید (ویزا) از مرز بین افغانستان و پاکستان را لغو کند.

آنان هشدار دادند،در صورتی که اسلام‌آباد خواسته‌هایشان را قبول نکند، به نافرمانی بیشتر دست خواهند زد.

صدها معترض از حدود دو ماه پیش در منطقه چمن پاکستان به تصمیم ممنوعیت سفر بدون روادید از مرز بین پاکستان و افغانستان، تحصن کرده‌اند.

پهلوان غوث‌الله، یکی از شرکت‌کنندگان تحصن گفت: به دلیل این محدودیت‌ها از دو ماه گذشته کار و بار ساکنان چمن با بحران مواجه شده است.

این معترض پاکستانی تصمیم حکومت موقت پاکستان مبنی بر ممنوعیت سفر آزادانه از مرز را «ظالمانه» خواند و گفت :این تصمیم به کسب و کار آنان آسیب زده است.

دولت موقت انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر پاکستان، که برای برگزاری انتخابات تعیین شده، در ماه‌های گذشته تصمیم‌های بی‌سابقه‌ای درباره مسائل مرزی و مهاجران در این کشور اتخاذ کرده است.

انوار الحق کاکر در نخستین ماه‌های کاری خود به بیش از 1/7 میلیون پناهجوی غیر قانونی افغان یک ماه فرصت داد که پاکستان را ترک کنند. با پایان مهلت تعیین شده، وزارت کشور پاکستان عملیات گسترده‌ای را برای بازداشت و اخراج اجباری پناهجویان آغاز کرده است .

پاکستان: در قبال اتباع خارجی غیرقانونی مسئولیتی نداریم

کلیدواژه