قوس 29, 1402 16:16 Asia/Kabul
  • کابلوف: برخی می‌خواهند در روابط کشورهای منطقه با افغانستان مانع بتراشند
    کابلوف: برخی می‌خواهند در روابط کشورهای منطقه با افغانستان مانع بتراشند

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان با اشاره به گسترش همکاری کشور‌های منطقه با افغانستان گفت: برخی کشورها می‌خواهند با سازوکار‌های جدید خود وارد مسائل منطقه شوند و در روند فعلی تحولات، مانع ایجاد کنند.

به گزارش رادیو دری؛ ضمیر کابلوف که به کابل سفر کرده است، امروز  در دیدار با  وزیر امور خارجه طالبان افزود: هر کشوری با افغانستان مشکلی دارد، می‌تواند از طریق روابط دوجانبه با دولت کابل در میان بگذارد.

وی این را هم گفت که هیچ کشوری نباید بدون هماهنگی با حکومت طالبان دستور کاری را در روند تحولات منطقه اجرا کند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان همچنین تاکید کرد: آمریکا باید ذخایر بانکی افغانستان را آزاد کند و اجازه دهد که این ذخایر به اقتصاد افغانستان کمک کند.

وزیر امور خارجه طالبان نیز در این دیدار گفت: روابط دوجانبه افغانستان و روسیه روز به روز تقویت می‌شود و کابل از دولت مسکو برای حمایت از افغانستان در نشست‌های بین المللی قدردانی می‌کند.

امیرخان متقی با تاکید بر گسترش روابط تجاری افغانستان و روسیه تصریح کرد: افغانستان آماده است پس از بازسازی بزرگراه سالنگ در انتقال کالا‌های روسی به جنوب آسیا نقش مثبت ایفا کند.

دو روز پیش نیز نماینده ویژه چین در امور افغانستان در سفر به کابل با امیرخان متقی دیدار و درباره افزایش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی گفتگو کرد.

هفته گذشته هم کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران با امیرخان متقی در کابل دیدار کرد.

روسیه: آمریکا دارایی های افغانستان را برگرداند

کابلوف: روسیه از سیاست خارجی طالبان شکایتی ندارد

کلیدواژه