جدی 08, 1395 12:16 Asia/Kabul
  • قدردانی سرکنسول افغانستان در مشهد از ارائه خدمات ایران به مهاجران افغان

سرکنسول افغانستان در خراسان رضوی با اشاره به حضور بیش از سه دهه مهاجران افغان در ایران از خدمات، مهمان نوازی و حسن توجه ملت و دولت این کشور به این مهاجران قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، نشست اطلاع رسانی فعالیتهای اداره کل اتباع و مهاجران ولایت خراسان رضوی با حضور مقامات دیپلماتیک خارجی حاضر دراین ولایت، نماینده کمساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و رسانه ها در این ولایت  برگزار شد.

در این نشست که امروز(چهارشنبه) درمحل اداره کل اتباع جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد، سرکنسول افغانستان در خراسان رضوی از مقام معظم رهبری نیز برای حسن توجه به مهاجرین افغانستان بخصوص در حوزه تحصیلات که باعث شد امسال تنها در ولایت خراسان بیش از 11 هزار دانش آموزافغان فاقد مجوز در مدارس این ولایت پذیرش شوند، قدردانی کرد.

به گفته وی جمعیت دانش آموزان مهاجر در ایران از مجموع جمعیت دانش آموزان بسیاری از کشورها بیشتر است.

راقی سرکنسول افغانستان در مشهد همچنین به قشر تحصیلکرده و باسواد کشورش در ایران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت همسایه ما جمهوری اسلامی ایران ظرفیت افراد با سواد را در بین اتباع مهاجر افغان به بیش از 76 درصد رسانده است.

وی گفت امروز جمعیت مهاجرافغان یا دارای سواد عالی و نیمه عالی هستند و یا حرفه ای مفید را آموختند که این برای مهاجرین و کشور افغانستان یک سرمایه است.

 

کلیدواژه