قوس 30, 1402 18:16 Asia/Kabul
  • مجاهد: طالبان به سازمان ملل امید ندارد
    مجاهد: طالبان به سازمان ملل امید ندارد

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: این سازمان به دستور قدرت‌های بزرگ کار می‌کند و نمی‌تواند قضایای دنیا و کشورها را بی‌طرفانه بررسی کند.

به گزارش رادیو دری؛  ذبیح‌الله مجاهد افزود: سازمان ملل تحت فرمان قدرت‌های بزرگ فعالیت می‌کند و بر اساس منافع آن‌ها پیش می‌رود و به این سازمان، امیدواری نیست.

سخنگوی حکومت طالبان همچنین با انتقاد از اینکه سازمان ملل، کرسی افغانستان را به طالبان واگذار نمی کند ادعا  کرد: امارت اسلامی حق دارد که به نمایندگی از مردم خود و نظام، کرسی افغانستان در سازمان ملل را در اختیار بگیرد و به رسمیت شناخته شود.

مجاهد گفت: اگر این حق مردم افغانستان داده نمی‌شود، بدون شک تقاضای عدالت از این سازمان نداریم.

وی تاکید کرد: زندگی مردم افغانستان وابسته به هیچ کشور و سازمانی نیست و مشکلات مردم ما با استفاده از منابع داخلی حل می‌شود؛ امارت اسلامی می تواند با تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل کند و هم اکنون نیز با کشورهای زیادی تعامل سیاسی و تجاری دارد.

نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در نشست شورای امنیت این سازمان که شام دیروز (چهارشنبه، ۲۹ قوس) برگزار شد گفته است که با توجه به کاهش بودجه برای کمک‌های بشردوستانه، بسیاری از شهروندان نیازمند افغانستان نسبت به سال گذشته آسیب‌پذیرتر هستند.

رزا اوتنبایوا بر ضرورت تعامل و گفتگو با طالبان تاکید کرده بود.

اوتنبایوا: خطر همچنان جامعه شیعیان افغانستان را تهدید می‌کند

سهیل شاهین: سازمان ملل در واگذاری کرسی افغانستان بی‌طرفی‌اش را حفظ نکرده است

سازمان ملل بار دیگر از واگذاری کرسی افغانستان به طالبان امتناع کرد

کلیدواژه