جدی 01, 1402 11:36 Asia/Kabul
  • پناهجویان افغان؛ محور رایزنی آصف درانی با رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت
    پناهجویان افغان؛ محور رایزنی آصف درانی با رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت

آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان از گفتگو با رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت درباره مهاجران و پناهندگان افغانستانی خبرداد.

به گزارش رادیو دری، آصف درانی روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در دیدار با "ایمی پوپی"، رییس سازمان بین‌المللی مهاجرت، درباره وضعیت پناهندگان افغانستانی مقیم پاکستان و روند اخراج پناهجویان غیرقانونی به کشورشان گفتگو کرده است.

وی افزود: ما در مورد اسکان مجدد افغان‌ها در یک کشور ثالث هم بحث کردیم، به ویژه کسانی که پس از خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان به پاکستان آمده اند".

این در حالی است که شماری از پناهجویان افغانستانی برای پذیرش درخواستشان در کشور ثالث، حدود دوسال است که به پاکستان رفته اند.

ایمی پوپی، رییس سازمان بین‌المللی مهاجرت هم که پیش از این با گروهی از پناهجویان اخراجی افغان در مرز تورخم دیدار کره بود، گفت: تلاش داریم روند انتقال این افراد را تسهیل و مشکلات اسکان و معیشت پناهجویان اخراجی را مرتفع کنیم.

"پاکستان در اوایل ماه اکتبر به حدود ۱.۷ میلیون مهاجر فاقد اسناد قانونی اقامت که بیشترشان افغان‌ستانی ها هستند، هشدار داده بود اگر تا اول ماه نومبر این کشور را ترک کنند، بازداشت خواهند شد.

براساس آخرین گزارش کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان از زمان اخراج اجباری افغانستانی ها از پاکستان، حدود 500 هزار تن از این کشور به افغانستان بازگشته اند.

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت پناهجویان اخراجی افغان از پاکستان

کلیدواژه