جدی 02, 1402 17:09 Asia/Kabul
  • تقویت مرزهای تاجیکستان با افغانستان در دستور کار CSTO
    تقویت مرزهای تاجیکستان با افغانستان در دستور کار CSTO

سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد اعضای این سازمان در نشستی درباره چگونگی تقویت مرز‌های تاجیکستان با افغانستان تبادل نظر کردند.

به گزارش رادیو دری، سازمان پیمان امنیت جمعی پس از نشست اخیر این سازمان که روزهای 29 و 30 قوس به ریاست تاجیکستان برگزار شد، در بیانیه ای اعلام کرد: حضور کارشناسان و نمایندگان کشور‌های عضو درباره تقویت مرز‌های تاجیکستان و افغانستان گفت وگو کردند.

این سازمان در بیانیه‌ای تصریح کرد در این نشست، کارگروه سیاست ویژه بین دولتی برای تقویت بخش‌های مرزی تاجیکستان با افغانستان بحث کرده است.

بیانیه سازمان پیمان امنیت جمعی جزئیات بیشتری از این نشست ارائه نکرده با این حال این سازمان بار‌ها اعلام کرده بود از تهدیدات ناشی از افغانستان نگران است.

والری سمِریکوف معاون دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی چندی قبل در نشست شورای هماهنگی روسای مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشور‌های عضو این سازمان در «مینسک» گفته بود: طرح تقویت مرز‌های تاجیکستان با افغانستان در چارچوب پیمان امنیت جمعی تهیه شده است.

وی تاکید کرده بود این طرح از اهمیت بالایی قرار دارد و می‌تواند در آینده نزدیک از سوی سران سازمان پیمان امنیت جمعی تصویب شود.

سازمان پیمان امنیت جمعی: طالبان هنوز کنترل کاملی بر افغانستان ندارد

کلیدواژه