جدی 08, 1395 13:43 Asia/Kabul

به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان شرکت در امتحان کنکور ، برنامه امتحان آزمایشی در سطح مکاتب شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ اجرا شد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،دراین برنامه آزمایشی امتحان کنکور بیش از هشتصد تن از فارغان صنوف دوازدهم از مکاتب مختلف شهرمزارشریف شرکت کردند .

محمد ایوب " همکار" یک تن از مسوولان ریاست معارف ولایت بلخ هدف از برگزاری این امتحان آزمایشی آموزشی را آشنایی بیشتر و بهتر دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری ذکر کرد .

وی افزود ، این برنامه درمکاتب ولسوالی ها و مناطق دوردست نیز را ه اندازی خواهد شد .

این مقام مسوول در ریاست معارف ولایت بلخ در رابطه به نحوه تنظیم سوالات امتحان کنکور آزمایشی نیز که آیا مطابق با معیارهای آزمون سراسری می باشد یاخیر گفت، تنظیم سوالات عینا" مانند امتحان اصلی آماده و تنظیم شده است.

آقای "همکار" یکی از دلایل عدم موفقیت بسیاری از شرکت کنندگان درامتحان کنکورو بی نتیجه ماندن آنان درسالهای گذشته را کمتر آشنا بودن داوطلبان با سیستم آزمون کنکور دانسته و اظهار امید واری کرد، که با راه اندازی چنین برنامه های آموزشی – آزمایشی داوطلبان کنکور بتوانند به رشته های مورد نظرشان دست یابند.

درهمین حال احمد خالد وخانم فرزانه دو نفر از شرکت کنندگان درآزمون آزمایشی کنکور درشهرمزارشریف در رابطه به موثربودن این گونه برنامه ها جهت آماده سازی شرکت کنندگان در آزمون سراسری درمصاحبه با رادیو دری راه اندازی چنین آزمونهای آزمایشی را برای آماده سازی داوطلبان کنکور بسیار موثر خواندند .

خانم فرزانه براین باور است که آشنا شدن داوطلبان شرکت در کنکور با نحوه برگزاری آزمون قبل از آنکه برای امتحان اصلی و سرنوشت ساز بروند درموفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری می تواند نقش اساسی را ایفا کند .

به گفته مسوولان در ریاست معارف ولایت بلخ، امسال نزدیک به 22 هزار دانش آموز از دوره لیسه یا همان دبیرستان فارغ شده و برای سپری نمودن امتحان ورودی به دانشگاهها آماده می شوند .

براساس برنامه جدیدی که وزارت تحصیلات عالی افغانستان تنظیم وابلاغ نموده است،  برگزاری امتحان کنکور سراسری که هرساله با آغاز فصل زمستان وقبل از شروع سال تحصیلی جدید آغاز می شد قرار است این امتحانات پس از سپری شدن فصل سرما در ولایات مختلف افغانستان برگزار گردد که نوبت ولایت بلخ ماه ثور سال آینده خواهد بود .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.