جدی 05, 1402 09:50 Asia/Kabul

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان در مراسمی برشکست توطئه های دشمن میان دو ملت ایران و افغانستان تاکید کرد.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان در مراسمی که در محل هتل درویشی مشهد برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت: حکومت فعلی افغانستان در سیاست خارجی خود متوازن عمل می کند و می خواهد با همه کشورهای جهان تعامل داشته باشد.

 وی در ادامه افزود: توطئه های دشمن  میان دو ملت ایران و افغانستان ناکام ماند و این به ما امیدواری می دهد که یک آینده خوب پیش رو داریم.

متقی ادامه داد: سیاست اقتصادی ما هم به گونه ای است که تجار ایرانی می توانند با سرمایه گذاری در افغانستان زمینه گسترش روابط اقتصادی را فراهم کنند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان خاطر نشان کرد: در حکومت فعلی افغانستان تبعیض وجود ندارد و همه اقوام و مذاهب از احترام برخوردار هستند.

متقی بیان داشت:در افغانستان همچون گذشته دو زبان فارسی و پشتو زبان های رسمی افغانستان است.

 یعقوبعلی نظری والی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن اشاره به سطح روابط ایران و افغانستان گفت: ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در ولایت خراسان رضوی با افغانستان در زمینه های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد.

وی در ادامه بیان داشت: تا کنون تفاهمات خوبی در بخش های مختلف میان دو کشور صورت گرفته و خراسان رضوی امادگی دارد که به بخش های خصوصی افغانستان کمک کند تا روابط اقتصادی میان دو کشور گسترش بیشتری پیدا کند.

در این مراسم همچنین مسئولان اتاق های بازرگانی ایران و افغانستان در هرات و مشهد و سرکنسول ایران در هرات و سرکنسول افغانستان در مشهد نیز طی سخنانی بر گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان وارد مشهد شد

متقی در مشهد با نمایندگان تشکل‌های مهاجران افغانستانی دیدار کرد

کلیدواژه