جدی 06, 1402 09:45 Asia/Kabul
  • ابراز رضایت سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان از سفر به ایران
    ابراز رضایت سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان از سفر به ایران

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، سفرش به ایران را سرشار از دستاوردهای مهم دانست .

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان پس از دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و  شرکت درهمایش بین المللی درباره فلسطین در تهران، دیروز سه شنبه به کابل بازگشت .

کنفرانس بین المللی تهران درباره فلسطین، با حضور نمایندگان رسمی دولت‌ها از ۴۰‌ کشور و نمایندگانی از بخش‌های غیردولتی، علمای دینی و مدیران و اصحاب رسانه‌ای از ۲۹ کشور برگزار شد.

هدف اصلی از برگزاری این نشست ایجاد هماهنگی بیشتر در مواضع سیاسی و بین‌المللی، برای کمک به مردم فلسطین اعلام شده است.

به گزارش رادیو دری؛ "امیرخان متقی " سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان سه شنبه شب  در دیدار مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی این حکومت درکابل با ارائه گزارشی ازسفرش به ایران گفت : در جریان سفرش به جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار با شماری از مقامات این کشور با دیپلمات‌ها و افغان‌های مقیم در تهران و مشهد نیز دیدار و گفت وگو کرده است.

امیرخان متقی افزود ، با مقامات ایرانی در رابطه با روابط سیاسی، اقتصادی و توسعه تجارت میان دو کشور رایزنی کرده است.

مولوی عبدالکبیر نیز ضمن قدردانی از امیرخان متقی گفت: حکومت طالبان با تمام کشور‌های منطقه به ویژه ایران روابط حسنه دارد و می‌خواهد این روابط در آینده نیز گسترش و تقویت یابد.

متقی در سفرش به ایران در نشست بین المللی فلسطین شرکت کرد و دیدار با امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی بخشی از برنامه کاری سفر متقی بود.

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان همچنین در این سفر از سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری این کشور در شهر مشهد نیز بازدید و با دیپلمات‌ها و نمایندگان مهاجرین گفت وگو کرد.

تاکید متقی برشکست توطئه های دشمن میان دو ملت ایران و افغانستان

کلیدواژه