جدی 07, 1402 13:44 Asia/Kabul
  • کمک‌های بشردوستانه بانک توسعه اسلامی به افغانستان
    کمک‌های بشردوستانه بانک توسعه اسلامی به افغانستان

بانک توسعه اسلامی در زمینه‌ امنیت غذایی، حمایت از بخش صحت و آموزش در افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش رادیو دری، بانک توسعه اسلامی از امضای قرارداد چندین پروژه با نهادهای امدادرسان در زمینه‌ امنیت غذایی، حمایت از بخش صحت و آموزش در افغانستان به ارزش ۲۴.۶ میلیون دلار خبر داد.

بانک توسعه اسلامی امروز در صفحه ایکس نوشت این پروژه‌ها از صندوق امانی بشردوستانه‌ افغانستان، زیر مدیریت بانک توسعه اسلامی تمویل خواهد شد.

این بانک سه قرارداد را به ارزش ۱۴ میلیون دلار با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان امضا کرده است و این مقدار بودجه در زمینه‌ آموزش، صحت و معیشت در افغانستان هزینه می‌شود و از آن ۲۴۰ هزار نفر استفاده خواهد کرد.

بانک توسعه اسلامی افزود: برای تمویل پروژه‌های دیگر در زمینه‌ دسترسی به آب پاک و خدمات صحی، ۸ میلیون دلار در اختیار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و صندوق بشردوستانه‌ افغانستان قرار می‌دهد.

این بانک همچنان ۱.۵ میلیون دلار در اختیار سازمان جهانی صحت قرار می‌دهد تا به بهبود ارائه‌ خدمات صحی به مادران و کودکان در روستای‌های ولایت بامیان هزینه شود.

افزون براین، بانک توسعه اسلامی ۱.۱ میلیون دلار دیگر را در اختیار شورای پناهنده‌گان نروژ قرار می‌دهد تا در زمینه‌ تقویت امنیت غذایی در ولایت‌های بدخشان، فاریاب و غزنی هزینه شود.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که شماری از نهادهای امدادرسان بین‌المللی از کمبود بودجه برای کمک‌رسانی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

کلیدواژه