جدی 08, 1402 14:18 Asia/Kabul
  • نظامی سابق افغانستانی طالبان را به قتل پسرش متهم کرد
    نظامی سابق افغانستانی طالبان را به قتل پسرش متهم کرد

عضو ارتش پیشین افغانستان که هم اکنون در خارج از این کشور به سر می برد، ادعا کرده است که طالبان در غرب کابل، پسر او‌ را به همراه دو نفر دیگر از همراهانش تیرباران کرده‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ محمد مهدی‌یار مدعی شده است: این حادثه 10 روز قبل (چهارشنبه، ۲۹ قوس) در پاسگاه اونچی در غرب کابل روی داده است که در نتیجه‌ آن، پسرش «علی‌جمعه حیدری» و یک‌ نفر دیگر به نام «علی‌رضا» به قتل رسیده‌اند‌ و یک نفر دیگر زخمی شده است.

او افزود: مسوولان حوزه‌ سیزدهم طالبان در غرب کابل ابتدا از سرنوشت این افراد ابراز بی‌اطلاعی کردند، اما پس از چند روز، قتل آنان را تأیید و اعلام کردند که اجساد آنها در طب عدلی است.

این نظامی پیشین افغانستانی گفت: بستگانش در کابل، ششم ماه جدی، جسد پسرش و یک همراه او را از طب‌عدلی تحویل گرفته و در قبرستان عمومی غرب کابل به خاک سپرده اند.

به گفته مهدی‌یار، طالبان علت تیرباران پسرش و‌ همراهان او را «توهین به مجاهدین» اعلام کرده اند.

وی اضافه کرد: پسر ۲۳ ساله اش حدود چهار ماه پیش از ایران به افغانستان برگشته بود تا بتواند برای کنکور آماده شود و در آزمون سراسری سال آینده شرکت کند.

این نظامی پیشین افغانستانی از جامعه‌ جهانی و سازمان‌های حقوق‌بشری خواسته است به این جنایت رسیدگی کنند.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته اند که طالبان این افراد را در کوچه‌ «مسجد عمر فاروق» در منطقه‌ دشت برچی، تیرباران کرده‌اند.

مسوولان و سخنگویان طالبان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده اند..

پیش از این سازمان ملل اعلام کرده که دست‌کم ۸۰۰ مورد قتل فراقانونی، بازداشت خودسرانه، شکنجه و ناپدید شدن اجباری نظامیان و مقام‌های حکومت پیشین به دست نیروهای طالبان را ثبت کرده است.

یک نظامی پیشین در کابل ترور شد

کلیدواژه