جدی 12, 1402 08:54 Asia/Kabul

یاد سردار رشید شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت با حضور مقامات طالبان در سرکنسولگری ایران در جلال آباد گرامی داشته شد.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، در این مراسم از ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) وسالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ،گرامیداشت به عمل آمد.

بهرام جمالی معاون وسرپرست سرکنسولگري گفت: با توجه به مناسبات خوب کاری که با مسئولان ولایات شرقی داریم زمینه برگزاری چنین مراسمی به اشتراک مسئولان بلند رتبه حکومتی فراهم شد که مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

مولوی سعید احمد بنوری معاون والی ننگرهار در این مراسم گفت: از تمام کشورهای اسلامی می خواهیم که باهم متحد شوند و بر بحران جاری در غزه نقطه پایان بگذارند.

مولوی حسن جان رئیس شورای علمای ولایت ننگرهار نیز بر وحدت مسلمانان تاکید کرد و افزود: مبارزه با بحران غزه تنها در نتیجه‌ی وحدت مسلمانان به پیروزی می رسد.

همچنین مولوی عبدالنور رسولی رئیس اطلاعات وفرهنگ ولایت لغمان گفت: جهان اسلام باید از بیت المقدس و مردم غزه حمایت کنند و در این خصوص همصدا باشند.

مولوی فضل الهادی احمد نماینده وزارت امور خارجه در حوزه شرق هم در این مراسم، سردار قاسم سلیمانی را مرد قهرمان جهان اسلام خواند و افزود: مبارزات و قهرمانی های شهید سردار قاسم سلیمانی در برابر استکبار جهانی باعث افتخار جهان اسلام است.

 

کلیدواژه