جدی 13, 1402 11:53 Asia/Kabul
  • سفر هیات اطلاعاتی-امنیتی طالبان افغانستان به اسلام‌آباد
    سفر هیات اطلاعاتی-امنیتی طالبان افغانستان به اسلام‌آباد

هیات طالبان ، متشکل از مقامات امنیتی، اطلاعاتی و مسئولانی از وزارت دفاع این کشور برای دیدار با مقامات پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از رسانه‌های پاکستانی، هیات ۱۰ نفره حکومت طالبان به ریاست والی قندهار قرار است با مسئولان ارشد دولت، ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان دیدار کند.

این اولین تبادل هیات‌های بلندپایه میان کابل و اسلام‌آباد در ماه‌های اخیر همزمان با تشدید تنش‌ها میان دو کشور بر سر معضل تروریسم و اتهامات متقابل مبنی بر کم کاری در مدیریت مرزهای مشترک به ویژه اتهامات پاکستان درخصوص تحرکات آزادانه عناصر تروریستی در قلمروی افغانستان، به شمار می‌رود.

روز گذشته مقامات وزارت کشور پاکستان در نشست کمیته اختصاصی مجلس سنا به اطلاع نمایندگان پارلمان رساندند که افزایش حملات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا، تلاش تروریست‌ها برای جذب نیرو و آموزش برای عملیات‌های انتحاری به یک نگرانی بزرگ برای دولت اسلام‌آباد تبدیل شده است.

آنان افزودند که پس از خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان و تشکیل حکومت طالبان، نفوذ گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان شدت گرفته است.

رسانه‌های پاکستانی هفته گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که با توجه به دعوت رسمی حکومت طالبان از مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان برای سفر به کابل، پیش بینی می‌شود وی در هفته جاری عازم پایتخت افغانستان شود.

منابع افزودند که وزارت امور خارجه پاکستان از دعوت رسمی طالبان از رهبر حزب جمعیت علمای اسلام مطلع است و در کابل نیز وزارت امور خارجه و وزارت داخله در تکاپوی هماهنگی دیدارهای مولانا فضل الرحمان با مقامات حکومت طالبان هستند.

والی طالبان در قندهار به پاکستان می‌رود

کلیدواژه