جدی 14, 1402 16:13 Asia/Kabul
  • خون سردار شهید سلیمانی باعث بیداری و تقویت روحیه مقاومت شده است

کارشناس فرهنگی افغان تاکید کرد: خون سردار شهید سلیمانی و دیگر سرداران شهید اسلام باعث بیداری و تقویت روحیه مقاومت شده است.

حجت الاسلام دکتر سید آقا حسن حسینی ریاست دانشکده علوم اسلامی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل گفت: نشانه های این بیداری در کشورهای مختلف قابل مشاهده است.   

وی با اشاره به برگزاری مراسمی به مناسبت سالگرد میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، سالگرد ولادت حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در کابل با یادکرد از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: جبهه استکبار و به ویژه امریکا و صهیونیسم بین الملل در صدد هستند که اگر بتوانند اسلام ناب محمدی را با جنگ فرهنگی، سیاسی و دیپلماتیک از بین ببرند اما زمانی که از نظر اعتقادی و ایدئولوژیک و قدرت فکری و نیروی انسانی نتوانستند در مقابل جبهه حق پیروز شوند به راه های غیر اخلاقی و غیر قانونی متوسل می شوند و دست به جنایت و کشتار می زنند، همانطور که صهیونیسم جنایتکار در فلسطین اشغالی حتی به اطفال خردسال و شیرخوار هم رحم نمی کند.

به گفته این استاد دانشگاه دشمنان اسلام از فکر و اندیشه شهید سلیمانی و امثال وی می ترسند و برای اینکه این فکر و اندیشه را از بین ببرند به حذف فیزیکی مردان بزرگی مانند شهید سلیمانی و شهید ابومهدی اقدام می کنند.

حسینی عنوان کرد: در زمان حیات انسان های موثر، دشمنان به میزان سعه وجودی و تاثیرگذاری شان آسیب می بینند، اما با توجه به اینکه شعار پیروان مکتب عاشورا پیروزی خون بر شمشیر است، خون شهید سردار سلیمانی و دیگر سرداران شهید اسلام باعث بیداری و تقویت روحیه مقاومت مردم در کشورهای مختلف اسلامی می شود. همانطور که به تعبیر قرآن کریم شهید زنده است، اثر خونش هم در رگ های جامعه و مقاومت اسلامی جریان پیدا می کند و افرادی که راه او را ادامه می دهند روز به روز افزایش پیدا می کند.

این کارشناس افغان در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین هم گفت: جنایات این رژیم طی چند دهه گذشته همواره وجود داشته اما اینکه طی مدت کوتاهی ده ها هزار نفر را شهید و زخمی و دو میلیون نفر را آواره کند، بی سابقه بوده است. آن ها حتی بسیاری از رسانه ها و فضای مجازی را تحت کنترل دارند و اگر کسی علیه رژیم صهیونیستی مطلبی بنویسد صفحه اش مسدود می شود. با وجود این، اخبار منتشر می شود و مسلمانان و حتی غیر مسلمانان با اطلاع از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش تظاهرات برگزار کرده و با مظلومین احساس همدردی می کنند.

 

کلیدواژه