قانون رسانه‌های افغانستان همچنان در صف بررسی است
(last modified 1402-10-18T07:26:35+00:00 )
جدی 18, 1402 11:56 Asia/Kabul

در شرایطی که حکومت طالبان مدتهاست از تنظیم و تدوین قانون رسانه‌های همگانی در افغانستان خبر می‌دهد، سخنگوی ارشد این گروه گفته که این قانون هنوز به امضای رهبر طالبان نرسیده است.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح‌الله مجاهد با بیان اینکه قانون رسانه‌ها چند بار بررسی شده است افزود: هنگامی که در وزارت اطلاعات و فرهنگ بودم روی این قانون کار شد، بار دوم همین وزارتخانه این قانون را در قالب کمیته ای از نظر هماهنگی با قوانین اسلامی بررسی کرد، بار سوم هیاتی به ریاست وزیر امر به معروف تعیین شد تا این قانون را بار دیگر از منظر احکام اسلامی بازنگری کند، سپس قانون به وزارت عدلیه فرستاده شد و در این وزارتخانه نیز گروهی این قانون را از نظر دین و قوانین ارزیابی کردند و  اصلاحات مناسبی در این قانون صورت گرفت و برای توشیح به دقتر رهبر طالبان فرستاده شد.

ذبیح‌الله مجاهد اظهار کرد: ما هنوز در انتظار توشیح این قانون هستیم، اما حجم قوانینی که ادارات و وزارتخانه های مختلف برای بازنگری ارائه کرده اند، زیاد بوده و این قانون در نوبت است تا رهبری آن را بررسی کند.

قانون رسانه ها به خبرنگاران و اهل رسانه فرصت می دهد تا به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و رابطه رسانه ها با حکومت در چارچوب این قانون تعیین می شود.

تعطیلی هفتاد درصد رسانه‌های افغانستان

حکومت طالبان: هیچ نهادی حق مداخله در فعالیت رسانه‌ها را ندارد

کلیدواژه