جدی 20, 1402 09:22 Asia/Kabul

مسئولان شهرداری جلال آباد می گویند در سال روان برای هزاران نفر زمینه کار فراهم کرده اند و در سال آینده اشتغال‌زایی را افزایش خواهند داد.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، بختی جان مراد سخنگوی شهرداری جلال آباد در یک نشست خبری گفت: در سال روان شهرداری جلال آباد با مصرف بودجه انکشافی و حمایت مالی سازمان ملل متحد و راه اندازی ده ها پروژه، برای حدود بیست هزار تن از شهروندان زمینه کار کردن فراهم نمود.

به گفته وی به هر یک از کارگران مسلکی روزانه مبلغ 700 و برای کارگران غیرمسلکی مبلغ 450 افغانی به گونه روزمزد داده می‌شد.

مسئول مطبوعات شهرداری جلال آباد همچنین می گوید در نتیجه تطبیق پلان‌های انکشافی شهرداری صدها جریب زمین ملک شهرداری که در نظام‌های قبلی غصب و از تصرف این نهاد خارج شده بود دوباره به دست آورده است که در حال حاضر این زمین ها به منابع خوب عایداتی شهرداری مبدل شده است.

بختی جان مراد افزود شهرداری با همکاری و حمایت شهروندان به تطبیق برنامه ها و پلان ها ادامه خواهد داد.

وی افزود: شهرداری جلال آباد همچنان در سال آینده تمام چهارراه های داخل شهر را که ده ها سال قبل ساخته شده به گونه پیشرفته بازسازی خواهد نمود که در زیبایی شهر نقش مهم خواهد داشت.

شهر جلال آباد که ده ها سال قبل برای تعدادی محدودی از خانواده‌ها ساخته شده بود در حال حاضر حدود یک میلیون جمعیت دارد که افزایش جمعیت باعث جلوگیری تطبیق پلان‌های انکشافی شهرداری و همچنان تولید بیشتر کثافات وآلودگی محیط زیست شده است.

درآمدسازی شهرداری جلال آباد با ایجاد تسهیلات برای دستفروشان