جدی 21, 1402 12:04 Asia/Kabul
  • دو برابر شدن سرمایه‌گذاری افغانستانی ها در ایران
    دو برابر شدن سرمایه‌گذاری افغانستانی ها در ایران

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجیِ ایران گفت: شمار پروژه‌هایی که افغانستانی‌ها در ۱۰ ماهه امسال در ایران اجرا کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش رشد دو برابری داشته است.

به گزارش رادیو دری، حسین سلیمی، با اشاره به افزایش ساعت کاری رفت و آمد کامیون‌ها در مرز ایران و افغانستان گفت: تردد کامیون‌ها در مرز دوغارون از هشت ساعت به ۱۶ ساعت افزایش یافته تا این ماشین‌ها کمتر معطل شوند و انتقال کالادر مرزها با سرعت بیشتری صورت گیرد و هزینه حمل کالا کاهش پیدا کند.

وی گفت: بیشترین انتقال کالا میان ایران و افغانستان از مرز دوغارون صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی گفت: بیشتر سرمایه‌گذاری‌های افغانستانی‌ها در ایران در شهر مشهد متمرکز شده، چون این منطقه به مرز ایران با افغانستان نزدیک است.

وی خاطرنشان کرد: مزیتی که کسب‌وکارهای افغانستانی‌ها برای ایران دارد این است که آنها بازار مقصد را به خوبی می‌شناسند و متناسب با آن در ایران تولید و صادرات می‌کنند.

سلیمی افزود: افغانستانی‌ها سهمی ۱۵ درصدی از سرمایه  دارند و  می‌توان گفت از حدود ۷۰۰ پروژه‌ای که در ایران با سرمایه‌گذاری خارجی پیش می‌رود، حدود ۱۵۰ پروژه به دست افغانستانی‌ها انجام می‌شود.

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری افغانستانی‌ها در ایران

کلیدواژه