جدی 25, 1402 13:10 Asia/Kabul
  • اکسپرس تریبون: ایران و پاکستان درباره افغانستان نگرانی‌های مشترک دارند
    اکسپرس تریبون: ایران و پاکستان درباره افغانستان نگرانی‌های مشترک دارند

روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون با اشاره به سفر حسن کاظمی قمی به اسلام‌آباد نوشت: همگرایی ایران و پاکستان در مورد مسائل افغانستان در سالهای اخیر به شدت تقویت شده است.

به گزارش رادیو دری،  اکسپرس تریبون در ‌گزارش امروز خود اضافه کرد: سفر حسن کاظمی قمی به پاکستان در زمانی صورت می‌گیرد که کابل و اسلام‌آباد بر سر مساله تروریسم اختلاف دارند و از طرف دیگر، تهران نیز در مورد تحرکات عناصر تروریستی در خاک افغانستان نگران است.

این گزارش می افزاید: مدیریت مهاجران افغان و حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان از نگرانی‌های مشترک تهران و اسلام‌آباد درباره این کشور همسایه محسوب می‌شود.

این روزنامه پاکستانی تصریح کرده است: چالش پناهندگان افغانستانی از جمله مسائلی است که تهران و اسلام‌آباد درباره آن هم‌سو هستند و هر دو کشور بار میلیون‌ها پناهنده افغان را برای چندین دهه به دوش می کشند و اکنون بازگشت آنان را به کشورشان خواستارند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل به دعوت همتای پاکستانی خود برای بررسی مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه شام یکشنبه به اسلام‌آباد سفر کرد.

آصف درانی: صلح در افغانستان برای پاکستان سودی نداشت

کاظمی قمی برای بررسی مسائل افغانستان به پاکستان رفت

کلیدواژه