جدی 27, 1402 12:58 Asia/Kabul

شماری از جوانان در ولایت هرات از نبود کار ابراز نگرانی کرده و می گویند: مجبور هستند برای تهیه مایحتاج زندگی خود و خانواده های شان به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، برخی از این جوانان با اشاره به اینکه مشکلات فراوان اقتصادی، بیکاری، نبود شرایط مناسب زندگی و آینده مبهم آنان را بیشتر از هر زمان دیگری نگران کرده است، می گویند: سالهاست که مردم افغانستان در بی سرنوشتی به سر می برند و تا هنوز هیچ برنامه اقتصادی که بتواند برای هزاران تن از مردم این کشور ایجاد کار و شغل نماید وجود ندارد.

والی هرات هم تصریح کرد: حکومت فعلی افغانستان طی 2 سال و نیم گذشته تمام تلاش خود را به منظور ایجاد فرصت های کاری و راه اندازی پروژه های ملی و عام المنفعه متمرکز کرده است.

مولوی نوراحمد اسلام جار والی هرات خاطرنشان کرد: تمامی زمینه ها برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی مساعد شده و جای هیچ نگرانی نیست.

این مقام محلی هرات از تاجران و سرمایه گذاران خواست تا از این فرصت استفاده کنند و با سرمایه گذاری در بخش های مختلف شرایط کار مناسب را برای هموطنان شان مهیا کنند.

از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی در هرات می گویند: بیکاری، نبود شرایط خوب زندگی، فقر و افزایش روز افزون قیمت های مواد غذایی، سوخت و دارو در کشور از جمله مشکلاتی است که دامنگیر  مردم است و باید حکومت افغانستان برای رفع این چالش ها در مشاوره با کارشناسان و آگاهان مسائل اقتصادی راه حل های اساسی را پیش بینی کرده و برنامه هایی را به هدف ایجاد فرصت های کاری برای مردم اجرایی نماید.

بیکاری یک و نیم میلیون جوان در افغانستان

 

کلیدواژه