جدی 30, 1402 15:33 Asia/Kabul

دبیر ستاد حقوق بشر ایران که در صدر هیأتی از قوه قضاییه این کشور به افغانستان سفر کرده است با مقام‌های حکومت سرپرست دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش رادیو دری، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رئیس شورای قضایی حکومت سرپرست افغانستان در صدر هیأتی به کابل سفر کرده است، با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار که با حضور حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان برگزار شد درباره طیفی از موضوعات مانند مقابله جدی با تروریسم و گروه‌های تکفیری و تشکیل کمیته مشترک قضایی در این رابطه، انتقال تجربیات قضایی ایران به افغانستان، انتقال محکومان و استرداد مجرمان گفت‌وگو کردند.

هیأت ایرانی در بدو ورود مورد استقبال مقام‌هایی از شورای قضایی، وزارت دادگستری و وزارت خارجه هیأت حاکمه افغانستان قرار گرفت.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و هیأت همراه، در ادامه این سفر با رئیس شورای قضایی، دادستان کل و برخی اعضای شورای قضایی حکومت سرپرست افغانستان دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه مشترک، گفت‌وگو خواهند کرد.

مقامات قضایی ایران به افغانستان سفر کردند

کلیدواژه