دلو 03, 1402 11:51 Asia/Kabul

کابینه گروه طالبان در چهارمین نشست خود به شرکت انکشاف ملی تحت کنترل این گروه دستور داده تا به امور فعالیت و بهبود کار‌ها در عرصه پیشرفت کانال قوش‌تپه سهولت ایجاد نماید.

به گزارش رادیو دری، ارگ در اعلامیه ای از نشست کابینه به ریاست ملا محمد حسن آخند رییس الوزرای حکومت طالبان خبر داده و گفته است در این نشست به هیات شامل نمایندگان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریاست عمومی اداره امور و اداره ملی حفاظت محیط زیست تحت رهبری کمیسیون سیاسی  وظیفه سپرده شد که طرح نهال شانی اداره ملی حفاظت محیط زیست را تحقیق و بررسی کرده و جهت اتخاد تصمیم به نشست کابینه ارائه کنند.

همچنان در این نشست به معاونیت اداری ریاست الوزرا، وظیفه سپرده شد که مسوولان اداره امور و شرکت انکشاف ملی تلاش کنند تا برای بهبود کارها در عرصه پیشرفت کانال قوش تپه سهولت ایجاد کنند.

این کانال از جمله پروژه های کلان در افغانستان خوانده می شود و مقامات طالبان تاکید دارند با راه اندازی پروژه قوش‌تپه، افغانستان از نگاه غله به خود کفایی می رسد.

همچنان به معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، وظیفه سپرده شد برای سرمایه‌گذاران افغان در داخل و خارج از کشور سهولت فراهم کند و در حد امکان زمینه سازی شود تا سهولت در صادرات و واردات اموال تجارتی مساعد شود.

تبدیل سواحل کانال قوش تپه به محلی برای گردشگری

کلیدواژه