دلو 04, 1402 13:14 Asia/Kabul

کمیسیون اقتصادی در بدل حق العبور، پروژه اعمار سرک دوم کابل – جلال آباد را تایید کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا می گوید در نشست  کمیسیون اقتصادی که در قصر مرمرین به ریاست ملا برادر اخند تدویر شد، در مورد پروژه اعمار سرک دوم کابل – جلال آباد در بدل حق العبور، طرز العمل خرید گندم خوراکی مازاد، اعمار کمپلکس دروازه های برقی در منطقه شرق کابل بحث شده  وتصمیم برآن شد که پروژه احداث سرک دوم کابل- جلال آباد در بدل حق العبور به داوطلبی گذاشته شود.

همچنین به وزارت فواید عامه هدایت داده شد تا این پروژه را از طریق داوطلبی آزاد به اعلان بسپارد و شرکت را با درنظرداشت داشتن تمامی معیارهای سرک سازی انتخاب کرده و طرز العمل ترتیب شده شاهراه سالنگ را پیرامون حق العبور در این پروژه نیز تطبیق نماید. 

در این نشست در مورد طرزالعمل ترتیب شده گندم مازاد از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و طرزالعمل خرید گندم  از سوی شرکت  سیلوی مرکزی بحث و طرزالعمل ارایه شده وزارت زراعت، آبیاری و مالداری تائید شد. 

بر اساس این طرزالعمل، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری جهت حمایت از دهاقین، گندم را در فصل حاصلات آن به قیمت مناسب خریداری می می کند و در وقت ضرورت به منظور کنترل قیمت  و جلوگیری از احتکار به بازار عرضه می کند.

 

کلیدواژه