دلو 05, 1402 12:33 Asia/Kabul

مسئولان شفاخانه ای در ولایت هرات از افزایش 50 درصدی بیماران مبتلا به اختلالات تنفسی در بین شهروندان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، پزشکان با اشاره بر اینکه هنوز هم ویروس کوید 19 در بین مردم وجود دارد، تصریح کردند: آلودگی هوا، استفاده از دخانیات و بیماری های فصلی مشکلات تنفسی را بیشتر کرده است.

شمار زیادی از بسترهای بخش داخله شفاخانه حوزوی هرات برای بیمارانی اختصاص یافته که دچار مشکلات تنفسی و عفونت ریه هستند.

دکتر غلام داود هاشمی مسئول بخش داخله شفاخانه حوزوی هرات در این باره می گوید: در ماه گذشته دستکم 690 تن که دچار مشکلات ریه و تنفس بودند به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند و بستری شدند.

در همین حال برخی از شهروندان هرات آلودگی های محیط زیستی، خشکسالی ها، عدم توجه خانواده ها به حفظ الصحه، افزایش وسایط نلقیه دودزا و استفاده از سوخت های فسیلی در خانه ها و شرکت های تولیدی را عوامل ایجاد مشکلات تنفسی می دانند.

این شهروندان از مقام های مسئول خواستار پیگیری جدی این موارد شدند و تاکید دارند: اگر بی توجهی نسبت به آلودگی های محیط زیستی همچنان ادامه داشته باشدبر علاوه اختلالات تنفسی بیماریهای قلبی و عروق نیز در بین مردم افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر مقام ها در اداره حفظ محیط زیست ولایت هرات می گویند: این اداره تمام تلاش خود را به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفاظت از محیط زندگی مردم متمرکز کرده است.

جان باختن بیش از ۲ هزار نفر بر اثر بیماری های تنفسی در افغانستان

کلیدواژه