دلو 06, 1402 14:05 Asia/Kabul
  • معرفی برگزیدگان اولین دور مسابقات قرآن کریم ویژه مهاجرین مقیم ایران
    معرفی برگزیدگان اولین دور مسابقات قرآن کریم ویژه مهاجرین مقیم ایران

اولین دور مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران(فائزون)با معرفی برگزیدگان در سه رشته قرائت ترتیل، حفظ کل و قرائت تحقیق قرآن کریم در بخش مردان در این حرم مطهر به کار خود پایان داد.

به گزارش رادیو دری، اولین دور مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران(فائزون) از سوی مجمع قاریان و حافظان افغانستانی مقیم تهران با همکاری سازمان ملی مهاجرت وزارت  کشور ایران، اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی تهران، ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی این کشور و نیز آستان حرم حضرت امام خمینی(ره)، با معرفی برگزیدگان در سه رشته قرائت ترتیل، حفظ کل و قرائت تحقیق قرآن کریم در بخش مردان در این حرم مطهر به کار خود پایان داد.

در این مراسم جمع کثیری از مهاجرین افغانستانی، قاریان و حافظان شرکت کننده و برگزیده در این مسابقات، قاریان و حافظان ممتاز و بین المللی افغانستان و ایران، فعالین قرآنی، مذهبی، فرهنگی و همچنین ورزشی مهاجر از جمله علمای اهل سنت، معاونت فرهنگی سازمان ملی مهاجرت، سرپرست اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی تهران و دیگر مسئولین این اداره، و همچنین مسئولین دفاتر نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در تهران و قم حضور داشتند.

مرحله نهایی اولین دور مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مهاجرین مقیم ایران(فائزون) روز چهارشنبه، 4 دلو برگزار شد و مراسم اختتامیه و معرفی قاریان و حافظان برگزیده، بعد از ظهر روز پنج شنبه، 5 دلو همزمان با سالروز میلاد امیرالمومنین و مولای متقیان حضرت امام علی(ع) و روز مرد و پدر در حرم مطهر امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار گردید.

محمدباقر جعفری، مسئول ستاد اجرایی این مسابقات گفت:مسابقات با هدف شناسایی نخبگان قرآن مهاجر شروع شد و حدود 200 نفر از عزیزان در سایت ثبت نام کردند، از این تعداد در سه مرحله غربالگری و مقدماتی 35 نفر به فینال رسیدند که به 3 نفر از هر رشته(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ) جوایزی به رسم یادبود تقدیم گردید.

 اسامی نفرات برتر و برگزیده اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مهاجرین مقیم ایران(فائزون) در بخش مردان به شرح زیر است:ـ قرائت ترتیل

1ـ سید محمدصادق حیدری

2ـ حسن خاوری

3ـ رضا کریمی

 ـ حفظ کل

1ـ سید احمد غفاری 2ـ سید ابوالفضل ایوبی 3ـ سید مهدی حسینی

 ـ قرائت تحقیق

1ـ مصطفی حیدری

2ـ سید مهدی موسوی

3ـ سید محمدمهدی مشرف

آغاز ثبت نام مسابقات قرآن کریم ویژه مهاجران افغانستانی در ایران

کلیدواژه