دلو 08, 1402 14:14 Asia/Kabul

فابریکه قند بغلان پس از ده سال توقف دوباره فعالیت اش را از سر گرفته است.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مسئولان در ولایت بغلان طی همایشی که به همین مناسبت برگزار گردیده بود، می‌گویند؛ از سرگیری فعالیت شرکت‌ها باعث می‌گردد تا مردم افغانستان به خود کفایی برسند و نیز تاجران از وارد کردن کالاهای بیرونی خود داری نمایند.

مولوی عبدالمجید اخندزاده رئیس عمومی شرکت های دولتی در این برنامه می‌گوید، حکومت درصدد فعال سازی شرکت هایی می‌باشند که طی سالیان گذشته از فعالیت باز مانده است.

آقای اخندزاده رئیس شرکت های دولتی می‌افزاید: با حاکمیت طالبان در افغانستان شماری زیادی از فابریکه های تولیدی دوباره به فعالیت آغاز کرده که این باعث خود کفایی کشور و بهبود وضعیت اقتصادی مردم گردیده است.

مولوی عبدالرحمن حقانی والی بغلان در برنامه گشایش فعالیت دوباره فابریکه قند این ولایت می‌گوید، به هیچ کسی اجازه نمیدهند تا باعث اخلال در سیستم اقتصادی کشور گردیده و مانع فعالیت شرکت های خصوصی و دولتی گردند.

آغاز دوباره فعالیت فابریکه قند در ولایت بغلان

آقای حقانی روند کار شرکت های خصوصی و دولتی را در این ولایت موثر دانسته تاکید می‌کند که با فعال شدن دوباره این شرکت ها صدها تن صاحب کار خواهند شد.

فابریکه قند بغلان در سال ۱۳۱۹ خورشیدی تأسیس و به فعالیت آغاز کرده بود و به اثر تحولات سیاسی طی سالیان گذشته چندین بار از فعالیت باز ماند.

اکنون با روی کار آمدن حکومت جدید، شرکت دولتی سپین زر، این فابریکه را ترمیم نموده و دوباره فعال ساخته که تازه با حضور مقامات بلندپایه حکومت کنونی رسماً به فعالیت آغاز کرده است.

اکنون که توقف ده ساله این فابریکه پایان یافته صدها کارگر بابت تولید شکر در این شرکت صاحب کار شده اندو

حمله گروه طالبان به کارخانه قند ولایت بغلان

کلیدواژه