دلو 10, 1402 10:42 Asia/Kabul
  • حنفی: امکانات پیشرفته طبی را برای شفاخانه‌ها فراهم می کنیم
    حنفی: امکانات پیشرفته طبی را برای شفاخانه‌ها فراهم می کنیم

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای حکومت طالبان می گوید: تلاش داریم، درکنار استخدام داکتران متخصص ولایق، امکانات پیشرفته طبی را برای شفاخانه‌ها فراهم سازیم.

به گزارش رادیو دری، مولوی عبدالسلام حنفی در دیدار با مسوولان و متخصصان  برخی شفاخانه‌ها  خدمات صحی را از نیازهای اولیه مردم و تعهدات اساسی "امارت اسلامی" خواند و گفت : ما متعهد به ارائه خدمات صحی با معیارهای روز دنیا به مردم افغانستان هستیم و دراین راستا مسوولان تلاش می‌کنند در کنار استخدام داکتران متخصص و لایق، امکانات پیشرفته طبی را برای شفاخانه‌ها فراهم کنند.

معاون اداری ریاست الوزرا هم‌چنان افزود که کادرهای افغانستان در بخش‌های مختلف و در هماهنگی با همدیگر می‌توانند کشور را توسعه و مردم را از مشکلات نجات دهند.

در این دیدار، داکتر عبدالواحد صدیقی، رییس شفاخانه خصوصی آریانا، راجع به وضعیت شفاخانه‌های خصوصی و نیز فعالیت‌ها، کارکردها و برنامه‌های این شفاخانه‌ها به معاون اداری ریاست الوزرا معلومات داد و گفت: این شفاخانه‌ها با داکتران متخصص به بیماران خدمات ارائه می‌کنند.

صدیقی افزود،  به علت کمبود وسایل و امکانات پیشرفته طبی در این شفاخانه‌ها امکان معالجه برخی امراض نیست، اگر این امکانات فراهم شود امکان معالجۀ آن‌ها در داخل فراهم می‌شود و نیاز به مسافرت مریضان و خارج کردن سرمایه از کشور نیست.

او هم‌چنان از مسوولان خواست که در بخش صحت به ویژه در عرصه آموزش داکتران متخصص، فراهم کردن وسایل طبی معیاری و توسعه‌ مراکز صحی در کشور توجه ویژه شود.

حنفی در دیدار سرمایه‌گذار بخش صحی: سرمایه‌داران از تسهیلات موجود استفاده کنند

کلیدواژه