دلو 11, 1402 13:22 Asia/Kabul

شماری از شهروندان هرات از حضور معتادین در خیابان ها و پارک های این شهر ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری ،با آنکه بیش از 5 هزار فرد مبتلا به مواد مخدر از مرکز شهر و نواحی مختلف هرات جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد فرستاده شدند اما هنوز هم شهروندان می گویند: شمار زیادی از این افراد در خیابان ها و پارک ها حضور دارند.

این تعداد از معتادین به مواد مخدر با اشاره بر اینکه دوره های ترک اعتیاد را سپری کرده اند می گویند: اما بازهم بنا به دلایلی همچون بیکاری و نبود شغل مناسب دوباره در دام این بلای خانمان سوز گرفتار شدند.

این افراد از حکومت و مردم می خواهند زمینه های کاری برای شان مساعد شود تا پس از ترک اعتیاد بتوانند زندگی شان را اداره کنند و راهی برای بازگشت دوباره به اعتیاد نداشته باشند.

در همین حال شماری از شهروندان هرات نیز حضور افراد معتاد به مواد مخدر را عامل افزایش آمار اعتیاد می دانند و می گویند: باید حکومت برنامه هایی از جمله ایجاد کار، فرصت های تعلیمی و تحصیلی و هم چنان توجه به وضعیت زندگی مردم را در اولویت کاری اش قرار دهد تا شاهد چنین صحنه های تلخ و دلخراشی نباشیم.

حیات الله روحانی مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات می گوید: اداره محلی هرات در تلاش برای رفع مشکل بیکاری بخصوص برای افرادی هستند که اعتیادشان را ترک کرده و مجددا به اجتماع برگشتند.

این مقام محلی در هرات خاطرنشان کرد:« اداره اش با راه اندازی عملیات هایی برای بازداشت افرادی که اقدام به فروش و یا خرید مواد مخدر می کنند، برخورد کرده و شماری از این افراد را نیز بازداشت کرده است.

از جانب دیگر نثاراحمد الیاس سخنگوی والی هرات از تصمیم قاطع اداره محلی به منظور جمع آوری و ترک اعتیاد افراد مبتلا به مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: در چندین عملیات که توسط تیم مشترک ولایتی انجام شده است نزدیک به 6 هزار تن افراد معتاد به مواد مخدر جمع آوری شدند.

جمع آوری و درمان یکصد تن از معتادین مواد مخدر در ولایت ننگرهار

کلیدواژه