دلو 13, 1402 17:20 Asia/Kabul
  • مجاهد: انتقام‌گیری از همکاران پیشین نظامیان آمریکایی صحت ندارد
    مجاهد: انتقام‌گیری از همکاران پیشین نظامیان آمریکایی صحت ندارد

سخنگوی طالبان گزارش‌ مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر شکنجه همکاران افغان نظامیان آمریکایی در افغانستان را رد کرد.

به گزارش رادیو دری، پس از برگزاری نشستی زیر عنوان «بررسی انتقام‌جویی "امارت اسلامی" از همکاران پیشین نظامیان امریکایی در افغانستان» در کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، ذبیح‌ الله مجاهد گزارش این نشست مبنی بر شکنجه‌ افغان های همکار نظامیان آمریکایی در افغانستان را رد کرد و‌ آن را پروپاگاندا خواند.

مجاهد با رد انتقام‌گیری حکومت طالبان از همکاران پیشین نظامیان امریکایی گفت که طالبان همه نظامیان حکومت پیشین را مورد عفو قرار داده است.

سخنگوی طالبان گفت: «آن‌ها هیچ نگرانی نداشته باشند و اشخاصی که با امریکا همکار بودند، هیچ یک آ‌ن‌ها با تهدید مواجه نیستند و این تشویش‌ها را ابراز کردن به جا نیست؛ پروپاگند است یا خلای معلوماتی وجود دارد.»

این در حالی است که کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا روز چهارشنبه نشستی را زیر عنوان «بررسی انتقام‌جویی امارت اسلامی از همکاران پیشین نظامیان امریکایی در افغانستان» با حضور نظامیان پیشین امریکایی برگزار کرد.

الیزابت لن، عضو پیشین نیروهای دریایی امریکا در این نشست ادعا کرده که با همکارانش بیش از ۸۰۰ مورد کشتار، شکنجه و بازداشت نظامیان حکومت پیشین افغانستان را ثبت کرده است.

مایکل سیزمار، افسر پیشین ارتش امریکا نیز در این نشست با نگرانی از وضعیت امنیتی نظامیان حکومت پیشین افغانستان، گفته که بیکاری و گرسنگی جان آن‌ها را با خطر روبه‌رو کرده است.

پیش از این دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با پخش گزارشی از قتل نظامیان حکومت پیشین در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

دیده‌بان حقوق بشر: کشتارهای انتقام جویانه طالبان هنوز متوقف نشده است

وزیر دفاع طالبان: فکر انتقام را از بین برده‌‎ایم

کلیدواژه