دلو 15, 1402 16:06 Asia/Kabul
  • طالبان خواستار آزاد سازی سرمایه منجمد شده مردم افغانستان شد
    طالبان خواستار آزاد سازی سرمایه منجمد شده مردم افغانستان شد

معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان از جامعه جهانی خواست سرمایه منجمدشده مردم افغانستان را آزاد کنند تا در عرصه اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به وجود بیاید.

به گزارش رادیو دری، دفتر مطبوعاتی معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان با نشر اعلامیه‌ ای گفته است : در ارتباط با وضعیت اقتصادی افغانستان گزارشی در ۳۱‌ جنوری ۲۰۲۴میلادی / 11 دلو 1402 از سوی بانک جهانی منتشر شده است که در این گزارش به پیشرفت‌های انجام شده در عرصه وضعیت اقتصادی افغانستان اشاره شده است.

در گزارش بانک جهانی آمده است که صادرات افغانستان نسبت به سال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یافته است.

اعلامیه می‌افزاید معاونیت اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان، بخش‌های مثبت و مبتنی بر واقعیت‌های عینی این گزارش را ستایش و بخش‌هایی را که به دور از واقعیت است، رد می‌کند.

در این اعلامیه آمده است که معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا از نهاد‌های بین المللی مانند بانک جهانی می‌خواهد که در مورد افغانستان واقعیت‌های عینی را در گزارش‌های خود منعکس کنند.

همچنین حکومت طالبان بر این باور است که اگر جامعه جهانی به تعامل مثبت رو آورد، تحریم‌ها را دور و سرمایه منجمد شده مردم افغانستان را آزاد سازد، افغانستان در کنار سایر بخش‌ها در عرصه اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد.

اعلامیه می‌افزاید اگر سازمان‌های بین المللی و نهاد‌های کمک رسان به جای تضاد، تعامل مثبت را اختیار نمایند و در تمویل پروژه‌های انکشافی با افغانستان همکاری کنند، در نتیجه فرصت‌های شغلی جدید ایجاد و روی وضعیت اقتصادی کشور اثر مثبت خواهد گذاشت.

 

کلیدواژه