دلو 22, 1402 11:09 Asia/Kabul

جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرجلال آباد مرکز ولایت ننگرهار برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، جمعی از مسئولان محلی ولایت های شرقی افغانستان، نماینده سازمان ملل در شرق این کشور و سرکنسول پاکستان در شهر جلال آباد با حضور در محل سرکنسولگری ایران در شهرجلال آباد مرکز ولایت ننگرهار، چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند و کیک ویژه‌ای را که به همین مناسبت آماده شده بود، برش زدند.

مولوی سعید احمد بنوری، معاون استانداری ننگرهار در این مراسم گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به ملت ایران تبریک می‌گوییم و امیدواریم ملت‌های دیگر نیز با الگوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت آزادی بهره‌مند شوند و سرنوشت خودشان را خود به دست گیرند.

پرفسور «منگل شیرزاد» استاد دانشگاه ننگرهار نیز گفت: مبارزه با استعمارگری آمریکا وجه مشترک دو ملت و انقلاب ایران و افغانستان است.

مولوی «نثاراحمد» نماینده وزارت امور خارجه افغانستان در شرق این کشور تصریح کرد: آمریکا و متحدانش نه تنها برای افغانستان بلکه دشمن ایران و سایر کشور‌های اسلامی نیز است و ما حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کنیم.

حاجی «مراد» رئیس اتاق تجارت ننگرهار نیز جمهوری اسلامی ایران را همسایه نیک افغانستان خواند و گفت: ایران در شرایط دشوار از جمله دوره کرونا، مرز‌های خود را به روی افغانستان نبست و به کمک‌های خود ادامه داد که ما از این کمک‌ها خوشحال هستیم.

مجید صادقی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر جلال آباد نیز از آمادگی ایران برای گسترش همکاری با افغانستان به ویژه در حوزه شرق این کشور خبر داد و گفت: با صدای بلند اعلام می‌کنم دوستی ما و افغانستان هم در سطح داخلی و هم در سطح بین المللی جاودان خواهد بود و هرکسی بخواهد در این دوستی خللی ایجاد کند، موافق نخواهد شد.

اجرای سروده‌های حماسی با محتوای آزادی و جهاد بخش دیگری از برنامه‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرجلال آباد بود.

گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات

کلیدواژه