دلو 23, 1402 10:45 Asia/Kabul

معاون اقتصادی حکومت طالبان در دیدار با مقامات روسیه حضور نماینده افغانستان را در نشست‌های بین‌المللی تغییر اقلیم ضروری خواند.

 به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ عبدالغنی برادر در دیدار مشاور رئیس جمهوری و نماینده ویژه پوتین در حوزه تغییرات اقلیمی افزود: افغانستان از مهم ترین کشورهای جهان است که از تغییرات اقلیمی آسیب‌های زیادی متحمل شده و در بدل این آسیب‌ها تا کنون هیچ‌گونه همکاری با این کشور صورت نگرفته است.

وی همچنین با اشاره به روابط خوب اقتصادی و سیاسی افغانستان و روسیه تصریح کرد: اکنون با تامین امنیت در افغانستان، محیط بهتر از گذشته برای سرمایه گذاری مهیا شده است و سرمایه گذاران روسی می‌توانند در بخش های مختلف سرمایه گذاری  کنند.

مشاور رئیس جمهوری روسیه نیز در این دیدار؛ پیشرفت های به وجود آمده در افغانستان را ستود و گفت در بازگشت از این سفر تصویر واقعی پیشرفت های اخیر در افغانستان را با دولت و مردم روسیه در میان خواهد گذاشت.

روسلان ایدلگیراف افزود: با توجه به برقراری امنیت کامل در افغانستان، بسیاری از سرمایه گذاران روسی آماده‌ حضور در بخش های مختلف این کشور هستند.

مشاور رئیس جمهوری روسیه دیروز نیز با وزیر خارجه طالبان دیدار و اعلام کرد:مسکو از حضور هیات کابل در بیست‌ونهمین نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

حمایت روسیه‌ از حضور طالبان در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد

ملا برادر: فرصت برای سرمایه گذاری در افغانستان فراهم است

کلیدواژه