جدی 11, 1395 15:48 Asia/Kabul

افزایش آمار افراد دارای اعتیاد در غرب افغانستان نگرانی جدی مسئولان محلی را در این حوزه از کشور بر انگیخته‌ است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، آمارها نشان می دهد 160 هزار نفر معتاد به مواد مخدر در ولایت‌های « هرات، نیمروز، فراه، غور و بادغیس» حضور دارند.

آصف رحیمی والی هرات گفت: در این ولایت 60 هزار نفر معتاد به مواد مخدر هستند که 13 درصد آنان را زنان و 7 درصدشان را کودکان تشکیل می دهند.

مسئولان ولایت‌های فراه و نیمروز هم از افزایش آمار معتادین در این مناطق نیز نگران هستند و تاکید می‌کنند که باید به دلیل برون رفت از این بحران راه چاره‌ ای جستجو کرد.

محمد قایم خدری، معاون والی نیمروز گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار نفر در این ولایت معتاد به مواد مخدر هستند که  600 نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهد.

آصف ننگ والی فراه ضمن گلایه از نبود امکانات برای تداوی معتادین در این ولایت گفت: رقم درشت آمار معتادین به مواد مخدر و نبود ظرفیت مراکز ترک اعتیاد ، مبارزه با این پدیده را دشوارتر ساخته‌است.

والی فراه تصریح کرد: تحقیقات نشان داده‌است که 45 هزار نفر در این ولایت غربی افغانستان معتاد به مواد مخدر هستند.

در کنار این 3 ولایت آمار معتادین به مواد مخدر در ولایت کوهستانی و دور دست غور تکان‌دهنده است.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی این ولایت گفت: بررسی‌هایی که 4 سال قبل انجام شده نشان می‌دهد که  حدود 50 هزارنفر معتاد به موا مخدر از جمله زنان و کودکان در این منطقه وجود دارند.

شمار افراد معتاد به مواد مخدر نسبت به سایر ولایت‌های این حوزه کم‌تر است.

مسئولان محلی در ولایت شمال غربی بادغیس گفته‌اند: 2 هزار فرد معتاد به مواد مخدر در بادغیس هستند که 50 نفر آنان زنان می‌باشند.

خلیل احمد شهیدزاده، نماینده مردم در پارلمان افغانستان هشدار می‌دهد که اگر وضعیت به همین‌گونه پیش برود آینده‌ی خطرناکی جامعه را تهدید می‌کند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه