دلو 24, 1402 13:18 Asia/Kabul
  • طالبان: کشورهای خارجی به مخالفان اجازه فعالیت ندهند
    طالبان: کشورهای خارجی به مخالفان اجازه فعالیت ندهند

سخنگوی طالبان با اظهار اینکه کابل خواستار همکاری برای ثبات منطقه است، اظهار داشت کشورهای خارجی برای حفظ ثبات و امنیت افغانستان به مخالفان اجازه فعالیت ندهند.

به گزارش رادیو دری، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با تأکید بر تمایل هیات حاکمه افغانستان برای همکاری در راستای ثبات منطقه از دیگر کشورها نیز خواست تا به طرف‌هایی که مخالف ثبات و امنیت افغانستان هستند، اجازه فعالیت ندهند.

مجاهد گفت: کشورها به‌خاطر حفظ ثبات و امنیت افغانستان به هیچ طرفی که مخالف ثبات و امنیت و مخالف نظامی فعلی است، اجازه فعالیت ندهند زیرا این به نفع کشورها و ثبات و امنیت در منطقه است.

وی افزود: ما می‌خواهیم برای ثبات منطقه همکاری کنیم و سایر کشورها نیز به کسانی که مخالف ثبات و امنیت افغانستان هستند، اجازه فعالیت ندهند.

شماری از شخصیت‌ها و سران سیاسی افغانستان که پیش از به قدرت رسیدن دوباره طالبان از این کشور خارج شدند به نظر می‌رسد گاهی اوقات فعالیت‌های سیاسی در برخی کشورهای میزبان دارند.

گفتنی است فعالیت‌های این شخصیت‌ها که بیشتر آنها مقیم ترکیه هستند به اشتراک در برخی نشست‌ها، ایجاد جریان‌های سیاسی و برگزاری نشست‌های آنلاین خلاصه شده است.

پیش از این شماری از کشورها از جمله آمریکا، انگلیس و ترکیه اعلام کرده‌ بودند از فعالیت‌های نظامی و مسلحانه علیه حکومت طالبان حمایت نخواهند کرد.

 

 

کلیدواژه