جلسه مجلس نمایندگان افغانستان درباره نشست سه جانبه مسکو
(last modified 1395-10-11T11:23:45+00:00 )
جدی 11, 1395 15:53 Asia/Kabul
  •  جلسه مجلس نمایندگان افغانستان درباره نشست سه جانبه مسکو

مجلس نمایندگان افغانستان امروز شنبه بخشی از نشست علنی خود را به بحث درباره نشست سه جانبه درباره افغانستان که  بدون دعوت از این کشور در مسکو برگزار شد، اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در این نشست ازدولت خواست که با استفاده از ظرفیت های موجود و دیپلماسی فعال، با روسیه وارد گفت وگو شده واجازه ندهد افغانستان مانند سوریه به صحنه رقابتهای جهانی تبدیل شود.
«عبدالروف ابراهیمی»افزود که دولت باید بابرقراری رابطه فعال با روسیه، مانع حمایت مسکو از گروه طالبان شود ومشکلات بوجود آمده را از مسیر درست حل کند.
«عبیدالله بارکزی» نماینده اروزگان درمجلس نیز از نشست سه جانبه مسکو ابرازنگرانی کرد وگفت اگربه این موضوع رسیدگی نشود، بزودی جنگ های درون گروهی افغانستان، به جنگ منطقه ای و جهانی مبدل خواهد شد.
وی تاکید کرد که اگر دولت دیر به این موضوع رسیدگی کند، جنگ در افغانستان مانند سوریه از کنترل دولت خارج خواهد شد و به میدان رقابت کشورهای منطقه و جهان، تبدیل می شود.
شرکت کنندگان در نشست سه جانبه که با حضورنمایندگان کشورهای روسیه، چین و پاکستان در مسکو برگزارشد،  توافق کردند تا برای حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل تلاش کنند.
گروه طالبان ازبرگزاری این نشست استقبال کرده است.
رئیس مجلس نمایندگان افغانستان هفته گذشته نیز، این اقدام روسیه را دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور دانست و گفت که تداوم این روند وضعیت امنیتی افغانستان را در سال آینده وخیم خواهد کرد.


 

کلیدواژه