دلو 25, 1402 08:52 Asia/Kabul

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی حکومت طالبان گفت: افغانستان جزو جغرافیای جهان است و جامعه جهانی بدون تعامل با "امارت اسلامی" راه دیگری ندارد.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی عبدالکبیر، در سفر به ولایت لغمان در یک نشست مردمی گفت:مردم افغانستان هیچ نگرانی از این که "امارت اسلامی افغانستان" در یک انزوای سیاسی به سر می برد نداشته باشند.

 معاون سیاسی حکومت طالبان یک بار دیگر از افغان هایی که در خارج از کشور به سر می برند و هنوز به مخالفت شان علیه "امارت اسلامی" ادامه می دهند خواست تا دست از مخالفت برداشته و به کشور بازگردند.

 

مولوی عبدالکبیر افزود، کمیسیون تماس به منظور فراهم کردن تسهیلات برای برگشت  افغان ها ایجاد شده و تا حال از طریق این کمیسیون 700 تن از کادرهای علمی و شخصیتهای افغان به کشور برگشته اند.

در این نشست همچنان مولوی محمد فقیر محمدی معین سمع شکایات وزارت امر به معروف گفت: "امارت اسلامی" حقوقی را که دین مبین اسلام برای زنان قائل شده داده است.

وی گفت: برای زنان باید در میراث حق داده شود ، دختران در بد داده نشود و گرفتن پول بالای دختران منع شده و همچنان در هنگام نکاح باید رضایت دختران گرفته شود.

معاون سیاسی حکومت طالبان همچنین گفت: در رژیم قبلی بودجه حکومتی بیشتر متکی بر کمک های خارجی بود اما "امارت اسلامی" بودجه عادی و انکشافی خویش را از عواید داخلی بدست می آورد.

کمیسیون تماس: برای مقامات بازگشته به افغانستان، کار فراهم می‌شود

کلیدواژه