دلو 25, 1402 09:22 Asia/Kabul

باشندگان ولایت تخار از روند توزیع شناسنامه الکترونیکی در این ولایت انتقاد کردند.

به گزارش رادیو دری،باشندگان تخارمی‌گویند: روزها منتظر می‌مانند اماموفق به ثبت شناسنامه الکترونیکی نمی‌شوند.

شماری از باشندگان ماوراء کوکچه در تخار با انتقاد از فعالیت احصائیه مرکزی این ولایت بابت توزیع شناسنامه الکترونیکی می‌گویند: با پرداخت چندین هزار افغانی به مرکز این ولایت می‌آیند و روزها برای ثبت اسم شأن برای دریافت شناسنامه، منتظر می‌مانند اما موفق به انجام آن نمی‌شوند.

این باشندگان می‌گویند با آنکه داشتن کارت هویت یکی از نیازهای جدی  به شمار می‌رود اما روند توزیع آن ازسوی حکومت به کُندی پیش می‌رود و مردم به راحتی قادر به دریافت آن نمی‌باشند.

نجم‌الدین یکی از باشندگان ولسوالی فرخار ولایت تخار که برای دریافت کارت هویت به مرکز این ولایت آمده می‌گویند: برای همه لازم است که کارت هویت داشته باشند اما با مصرف پنج تا شش هزار افغانی قادر به دریافت آن نمی‌باشند.

این باشنده فرخار از مسئولان احصایه مرکزی می‌خواهد که جهت توزیع کارت هویت یا شناسنامه الکترونیکی، سهولت های ممکن را برای مردم محیا سازند.

در همین حال مسئولان در ریاست احصایه مرکزی ولایت تخار می‌گویند در تلاش هستند تا در سال جدید خورشیدی تیم‌های سیار را برای ثبت و توزیع کارت هویت برای مردم و یا هم فعال سازی مراکز توزیع شناسنامه را در این شمار ولسوالی روی دست بگیرند.

قاری شیرشاه بریال رئیس احصایه و معلومات تخار می‌گوید: تلاش دارند تا در سال جدید، مراکز توزیع شناسنامه را درماوراء کوکچه این ولایت فعال نمایند و یا هم تیم های سیار را به تمام ولسوالی ها غرض ثبت و توزیع کارت هویت بفرستند.

هم‌زمان با این آگاهان اقتصادی می‌گویند حکومت مکلف است تا در بدل گردآوری عوایدی، برای مردم سهولت ایجادنمایند.

 

کلیدواژه