دلو 26, 1402 18:58 Asia/Kabul
  • فضل‌الرحمان: مخالفان روابط کابل-اسلام‌آباد،در انتخابات پاکستان تقلب کردند
    فضل‌الرحمان: مخالفان روابط کابل-اسلام‌آباد،در انتخابات پاکستان تقلب کردند

رهبر جمعیت علمای پاکستان در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، تلاش خود برای ثبات حکومت طالبان و تقویت روابط کابل -اسلام آباد را علت شکست حزبش در انتخابات اخیر خواند.

به گزارش رادیو دری، مولوی فضل الرحمان که حزبش در  انتخابات پارلمانی اخیر فقط ۴ کرسی به دست آورده در یک نشست خبری در اسلام‌آباد گفته است: نتایج این انتخابات را نمی‌پذیرد و در اعتراض به آن تظاهرات برگزار می‌کند.

وی ادعا کرد: «جرم ما این است که برای ثبات امارت اسلامی در افغانستان و برای روابط مسالمت آمیز پاکستان و افغانستان نقش ایفا کرده و از موضع حماس در برابر تروریسم دولتی اسرائیل حمایت کرده ایم.»

رهبر جمعیت علمای پاکستان، شکست حزب خود را نتیجه تقلب در انتخابات و دستور «قدرت‌های بین المللی ضد اسلامی» خواند و آمریکا و اسرائیل را متهم کرد که مخالف تلاش‌های او برای بهبود روابط میان طالبان و پاکستان بودند و از پیروزی‌اش جلوگیری کردند.

فضل الرحمان که از حوزه انتخاباتی دیره اسماعیل خان در ایالت خیبرپختونخواه نامزد مجلس ملی شده بود، در برابر علی امین خان گنداپوری نامزد مستقل وابسته به حزب تحریک انصاف شکست خورد.

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان ماه جدی گذشته برای اصلاح روابط کابل - اسلام آباد به افغانستان سفر و با مقامات طالبان دیدار کرده بود.

مولوی فضل‌الرحمان: جهان طالبان را به رسمیت بشناسد

مولوی فضل‌الرحمان پیام اسلام‌آباد را به رهبر طالبان رساند

عمران خان: تحریک انصاف با شیعیان ائتلاف می‌کند

کلیدواژه