دلو 28, 1402 10:59 Asia/Kabul
  • بندر چابهار ارزان ترین مسیر برای فعالان اقتصادی افغانستان است
    بندر چابهار ارزان ترین مسیر برای فعالان اقتصادی افغانستان است

سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان می گوید: بندر چابهار ایران ارزان‌ترین و امن‌ترین مسیر برای تاجران و فعالان صنایع افغانستان است و استفاده از این بندر برای واردات و صادرات باید در اولویت صنعتکاران افغان قرار گیرد.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالمعید هاشمی افزود: افزایش مبادلات تجاری میان افغانستان با جمهوری اسلامی ایران به نفع هر دو کشور است، زیرا افغانستان و ایران هر دو تحت تحریم‌های یک جانبه‌ غرب قرار دارند.

وی اضافه کرد: در بیش از دو سال گذشته مبادلات تجاری میان افغانستان و ایران، افزایش‌ چشمگیری داشته‌ و وارد مرحله جدیدی شده است.

سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان با بیان این که سرمایه گذاری در حوزه برق افغانستان از بهترین بسترهای موجود برای فعالان اقتصادی ایرانی است اظهار کرد: شهر کابل در هر شبانه روز به 600 مگاوات برق نیاز دارد و ما اکنون 300 مگاوات، کمبود برق داریم و مناسب است سرمایه‌گذاران ایرانی به این بخش وارد کنند.

هاشمی همچنین بر همکاری شرکت های ایرانی در استخراج معادن افغانستان و ایجاد کارخانه های فرآوری سنگ‌های قیمتی در کابل و نیز برپایی نمایشگاه‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و افغانستان تاکید کرد.

بندرچابهار بهترین بدیل برای بندر کراچی است

بندر چابهار یکی از راه‌های مهم داد و ستد برای افغانستان

کلیدواژه