دلو 30, 1402 15:36 Asia/Kabul

ریزش سنگین برف در ولایت‌های شمال شرقی افغانستان راه مواصلاتی بیش از پانزده ولسوالی را با مراکز این ولایات مسدود کرده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری ،ولایت های بدخشان، تخار، قندوز و بغلان در شمال شرق افغانستان از دو روز قبل گواه ریزش باران و برف سنگین است.

برف باری در ولایات شمال شرق باعث شده راه مواصلاتی ۱۱ ولسوالی در بدخشان، سه ولسوالی در بغلان و دو ولسوالی در تخاربه روی ترافیک مسدود شود و نیز رفت و آمد مردم در صدها قریه مختل گردد.

مسئولان محلی در بدخشان می‌گویند در پی برف باری های سنگین، راه‌های مواصلاتی بیش از ده ولسوالی با مرکزاین ولایت مسدود شده است.

افتخار احمد مخدوم‌زاده آمر ساخت‌وساز ریاست فواید عامه بدخشان می‌گوید:در پی برف کوچ در قریه روشان ولسوالی شغنان، راه مواصلاتی پنج ولسوالی دروازه‌ها به فیض‌‌آباد مرکز این ولایت مسدود شده و نیز راه عبور ومرور مردم در ولسوالی های اشکاشم - شغنان و شکی - نُسی میان هم قطع گردیده است.

مصطفی هاشمی رئیس اطلاعات و فرهنگ بغلان نیز از برف باری شدید در این ولایت خبر داده می‌گوید: در پی ریزش برف، راه رفت و آمد باشندگان ولسوالی های خوست، فرینگ و گذرگاه به شهر پلخمری مرکز این ولایت مسدودشده که تلاش برای باز کردن دوباره آن آغاز شده است.

احمد سیر ساجد رئیس مبارزه با رویدادهای طبیعی تخار می‌گوید: تا کنون بین ۱۵ تا ۴۵ سانتی متر در این ولایت برفباری صورت گرفته که در پی آن راه مواصلاتی ولسوالی‌های چال و نمک آب به تالقان مرکز این ولایت مسدود شده است.

به گفته رئیس مبارزه با رویدادهای طبیعی تخار: شماری از قریجات در برخی از ولسوالی‌ها نیز با تهدید برف کوچ ولغزش کوه مواجه اند که به گفته او کار شأن برای پیش‌گیری از وقوع آن آغاز شده است.

بسته شدن گذرگاه سالنگ و هشت جاده دیگر در پی بارش شدید برف

کلیدواژه