حوت 04, 1402 15:40 Asia/Kabul
  • یوناما به عنوان پل ارتباطی بین افغانستان و جامعه جهانی
    یوناما به عنوان پل ارتباطی بین افغانستان و جامعه جهانی

فیونا فریزر رئیس، حقوق بشر دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با مولوی ضیاءالحق حقمل، سرپرست معینیت امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان دیدار کرد.

به گزارش رادیو دری، در این دیدار، رئیس حقوق بشر یوناما گفت که آنان برای بقای حکومت‌ها، در کنار آنها کار می‌کنند و هر گزارش را ابتدا با وزارت امور خارجه یا سایر منابع حکومتی در میان می‌گذارند و سپس منتشر می‌کنند که تاکنون گزارش‌هایی از وضعیت زندان‌ها، عفو عمومی، سلامت جسمانی و سایر بخش‌ها منتشر کرده است.

وی تاکید کرده است، برای اینکه مردم از جزئیات گزارش‌های آنان آگاه شوند؛ باید به مراجع نشراتی یوناما مراجعه کنند.

رئیس حقوق بشری یوناما هم‌چنان کمیسیون تخطی‌های رسانه‌یی را یک ابتکار بزرگ خوانده و تلاش‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در راستای حمایت از رسانه‌ها را ستود.

در همین‌حال، سرپرست معینیت امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از یوناما خواست که در انتشار گزارش‌های خود تحقیقات کامل را انجام بدهد و گفته است: همانطوریکه یوناما یک پُل ارتباطی میان جهان و افغانستان است؛ به همین اساس باید گزارش‌های خود را با شفافیت و بی‌طرفی کامل منتشر کند.

مولوی حقمل پیرامون امور کمیسیون تخطی‌های رسانه‌یی نیز اطمینان داده، افزوده است که این کمیسیون یک جمع مشترک متشکل از رسانه‌های مستقل، نهادهای حامی رسانه‌ها و اداره‌های حکومتی است که در آن با رضایت همه اعضا تصامیم مشترک اتخاذ می‌شود.

 

کلیدواژه