حوت 07, 1402 19:06 Asia/Kabul
  • محقق: خودسوزی خلبان آمریکایی سند رسوایی دموکراسی غرب است
    محقق: خودسوزی خلبان آمریکایی سند رسوایی دموکراسی غرب است

رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان اعلام کرد: خودسوزی خلبان آمریکایی در برابر سفارت رژیم صهیونیستی سند رسوایی دموکراسی غرب است.

به گزارش رادیو دری، محمد محقق امروز در بیانیه‌ای در واکنش به خودسوزی خلبان آمریکایی در اعتراض به نسل کشی در غزه گفت: بایدن رییس جمهور آمریکا فرمانده اصلی جنگ در غزه است که کابینه و وزارت جنگ اسرائیل دستور‌های وی را اجرا می‌کند و حتی نیرو‌های هوایی و زمینی آمریکا نیز در جنگ غزه دخیل هستند.

محقق افزود: من فکر می‌کنم که این خودسوزی صدای وجدان تمام بشریت بدون در نظر داشت دین، مذهب، نژاد، رنگ، خون و زبان و سند رسوائی نظام لیبرال دموکراسی غرب است که به دروغ شعار حقوق بشر، حقوق زن وحقوق کودک را سر لوحه تبلیغات خود قرار داده اند.

رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تصریح کرد: آنهایی که در افغانستان یا دیگر نقاط جهان شعار‌های مردم فریب آمریکا را نشخوار می‌کردند و هنوز هم به تبعیت از آنان در حرکت هستند اگر از قضیه افغانستان درس نگرفته اند از نسل کشی، کشتار زنان و کودک کشی آمریکا و صهیونیسم در غزه و لبنان درس بگیرند و با خبر شوند که آمریکا بر خلاف اراده جهانیان و بشریت به نسل کشی و عرب کشی ادامه می‌دهد.

وی افزوده است: آیا فریب خوردگان آمریکا مطلع هستند که تاکنون آمریکا سه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه را وتو کرده و به نتانیاهو دستور نسل کشی بیشتر را داده است؟ آیا خبر دارند که زنان و کودکان فلسطینی اگر از بمب‌های دو تنی آمریکا نجات یافتند از گرسنگی می‌میرند؟

وی همچنین گفته است، آیا آنان خبر دارند که برخی کشور‌های وابسته به آمریکا کمک‌های بشر دوستانه خود را که قبلاً به نهاد زیر نظر سازمان ملل (آنروا) به مردم فلسطین اختصاص می‌دادند قطع کرده است در حالی که کودکان فلسطینی با گرسنگی و مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

کلیدواژه