حوت 08, 1402 16:17 Asia/Kabul
  • محب: از مقاومت مسلحانه علیه طالبان با پشتوانه خارجی حمایت نمی‌کنیم
    محب: از مقاومت مسلحانه علیه طالبان با پشتوانه خارجی حمایت نمی‌کنیم

حمدالله محب مشاور دفتر شورای امنیت ملی دولت سابق افغانستان گفته است که در مقابل طالبان از مقاومت مسلحانه ای که پول و فرماندهی‌اش خارجی است حمایت نمی‌کنیم.

به گزارش رادیو دری؛ حمدالله محب در مصاحبه ای با رسانه‌ها افزود: اگر خودمان توانایی مقاومت مسلحانه علیه طالبان داشته باشیم، موضوع دیگری است، اما از مقاومتی که پول و فرماندهی اش خارجی است حمایت نمی کنیم.

وی ادعا کرد که به جز او، اشرف غنی و امرالله صالح، دیگر سیاستمداران برجسته پیشین برای منافع شخصی شان با طالبان همکاری و روابط شان را مستحکم کرده اند.

مشاور دفتر شورای امنیت ملی دولت سابق افغانستان به نشست مسکو و دیگر نشست ها در مورد صلح قبل از سقوط نظام جمهوریت اشاره کرد و مدعی شد که در آن روزها خانه  کرزی شعبه سفارت روسیه شده بود، مردم را تشویق می کردند که پاسپورت و ویزای‌شان را دریافت کنند و به مسکو بروند.

محب گفت: پس از سقوط نظام جمهوریت بسیاری از سیاستمداران افغانستانی به اشرف غنی پشت کردند و او را از خاطر بردند، اما ما هنوز هم کنار غنی ایستاده ایم و با او روابط نزدیک داریم.

او یادآور شد که پس از خروج اشرف غنی از افغانستان، به جز امارات، هیچ کشور دیگری حاضر نبود به غنی پناه دهد و حتی ناروی و سوییس که کشورهای مستقل محسوب می‌شوند،هم او را نپذیرفتند.

محب، امرالله صالح را به ارائه مشاوره‌های غلط متهم کرد

محب: ادامه حکومت طالبان به شیوه فعلی امکان پذیر نیست

حمدالله محب: آمریکا افغانستان را رها کرد

کلیدواژه