حوت 13, 1402 18:51 Asia/Kabul
  • مقام طالبان: مردم ننگرهار از شر داعش نجات یافته‌اند
    مقام طالبان: مردم ننگرهار از شر داعش نجات یافته‌اند

معاون سیاسی حکومت طالبان مدعی شد مردم منطقه «شینوار» ننگرهار مانند دیگر اهالی این ولایت، قربانی گروه فتنه‌گر داعش بودند، اما خوشبختانه امروز از شر آن نجات یافته‌اند.

به گزارش رادیو دری، ارگ صبح امروز یکشنبه ۱۳ حوت در خبرنامه‌ای از ملاقات مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی حکومت طالبان با شماری از سران و متنفذین منطقه «نازیان» ولایت ننگرهار خبر داد.

بر اساس این خبرنامه، در این دیدار «ملک سهیل‌خان شینواری» به نمایندگی از بزرگان قومی از آمادگی مردم برای پاسداری از تأمین امنیت به وجود آمده خبر داد و در ادامه از دولت سرپرست خواست تقاضاهای مردمی مانند ایجاد اشتغال برای جوانان، توسعه امکانات بهداشتی و آموزشی را مدنظر قرار دهد.

مولوی عبدالکبیر نیز در سخنانی ضمن تقدیر از مجاهدت‌های تمام اقوام ولایت ننگرهار ، افزود: «مردم شینوار، همانند دیگر اهالی این ولایت قربانی گروه فتنه‌گر داعش بودند، که خوشبختانه با حذف داعش توسط "امارت اسلامی"، از شر آن نجات یافته‌اند».

عبدالکبیر همچنین افزود نظام اسلامی کنونی برای خدمت مردم و حفاظت از آرمان شهدا کار می‌کند و توجه ویژه‌ای نیز به مردم ننگرهار خواهد داشت.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به عنوان یکی از پایگاه‌های گروه تروریستی داعش گزارش شده است که حکومت طالبان می‌گوید عملیات پاکسازی پایگاه‌های این گروه تروریستی در این منطقه با موفقیت کامل انجام شده است.

مجاهد: داعش در افغانستان هیچ جغرافیایی در اختیار ندارد

کلیدواژه