حوت 15, 1402 13:02 Asia/Kabul
  • هشدار وقوع سیلاب‌‌ های آنی در برخی ولایات افغانستان
    هشدار وقوع سیلاب‌‌ های آنی در برخی ولایات افغانستان

وزارت انرژی و آب حکومت طالبان از احتمال سرازیر شدن سیلاب‌های آنی و افزایش سطح آب رودخانه‌ها در بعضی از ساحات حوزه‌های دریایی افغانستان خبر داده است.

به گزارش رادیو دری ، این وزارت روز سه‌شنبه پانزدهم حوت با نشر خبرنامه‌ی گفته که از امروز (15) تا 17 حوت احتمال سرازیر شدن سیلاب و افزایش سطح آب دریاها وجود دارد.

در خبرنامه وزارت  انرژی وآب آمده که بنا بر تغیرات اقلیمی و با درنظرداشت پیشگویی اداره هواشناسی افغانستان و ارگان‌های معتبر بین‌المللی، احتمال ریزش باران و برف نسبتا شدید همراه با سیلاب‌های آنی در حوزه‌های دریایی هریرود و هلمند پیش‌بینی می‌شود.

 این وزارت افزوده است که امروز و دو روز آینده احتمال سرازیر شدن سیلاب ناشی از بارندگی و افزایش سطح آب در مسیر دریاهای کوشک و کاشان، بادغیس، هرات، فراه، خاشرود، هلمند، ارغنداب و ترنک و بعضی سیلبرهای مربوطه متصور است.

وزارت آب و انرژی طالبان از باشندگان مناطق پایین‌دست دریاها خواسته که حین جاری شدن سیلاب یا آب‌خیزی از نزدیک شدن به این ساحات خودداری کنند.

گفتنی است که بارندگی‌های اخیر در شماری از ولایت‌های افغانستان علاوه بر خسارات مالی و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی تلفات جانی نیز در پی داشته است.

 

هشدار هواشناسی افغانستان درباره احتمال جاری شدن سیلاب در 24 ولایت

 

کلیدواژه