حوت 16, 1402 17:32 Asia/Kabul
  • عزیزی: نمایشگاه افغان ـ ترکمن فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است
    عزیزی: نمایشگاه افغان ـ ترکمن فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است

سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان نمایشگاه افغان ـ ترکمن را فرصت افغانستان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دانست.

به گزارش رادیو دری، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان که در صدر هیأتی به ترکمنستان سفر کرده است همراه با مسؤولان و بخش خصوصی افغانستان، ترکمنستان و نمایندگانی از 40 کشور دیگر، نمایشگاه افغان ـ ترکمن را در شهر عشق‌آباد افتتاح کرد.

بنابر اطلاعیه سخنگوی حکومت طالبان، عزیزی در این مراسم بر تقویت همکاری‌های دوجانبه و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تأکید کرده است.

وی همچنین با اشاره به نمایشگاه افغان ـ ترکمن و تأکید به جذب سرمایه‌گذاران خارجی گفته است که حکومت طالبان بهترین فرصت‌ها را برای سرمایه‌گذاران خارجی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم کرده است.

قربان‌قلی بردی محمد‌اف رهبر ملی و رئیس جمهور پیشین ترکمنستان نیز هنگام بازدید از نمایشگاه افغان ـ ترکمن در دیدار با وزیر صنعت و تجارت طالبان به مسؤولان کشورش گفته است از میل‌گرد، سنگ‌های قیمتی، رنگ و مواد دیگر افغانستان در فاز دوم شهرک «ارقدان» استفاده کنند.

بردی محمداف همچنین به مقام‌های کشورش توصیه کرده است که به‌منظور تقویت همکاری‌های دوجانبه با افغانستان، نشست‌های مداوم در زمینه‌های مختلف اقتصادی، ترانزیتی و تجاری برگزار کنند.

عزیزی در سفر به ترکمنستان و دیدار با مقام‌های آن کشور همچنین در خصوص اجرای پروژه‌های مختلف، به‌خصوص پروژه انتقال گاز «تاپی» و انتقال برق «تاپ» گفت وگو کرده است.

کنفرانس تواصل تجارتی ترکمن – افغان برگزار شد

کلیدواژه