حوت 18, 1402 11:37 Asia/Kabul

ملا عبدالحق آخند همکار، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله طالبان در دیدار با معاون اسبق سرمنشی ملل متحد بر همکاری این سازمان در عرصه تداوی معتادین مواد مخدر و کشت جایگزین تاکید کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری،  ملا عبدالحق آخند همکار در این دیدار در مورد نحوه مبارزه با مواد مخدر ، دست آورد ها ، مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر و بدیل معیشت برای دهاقین معلومات ارائه کرده و خواهان همکاری آنها در بخش تداوی معتادین و بدیل معیشت برای دهاقین شد.

سپس پینوا ارلاچی از دست آوردهای این معینیت قدردانی کرد و گفت که تلاش خواهند کرد که در عرصه کشت بدیل،تداوی معتادین، حمایت کمک های مالی جهانی را جلب نموده ودر راستای حل نیازمندی های این معینیت تلاش خواهد کرد.

در یک اعلامیه ای دیگر دفتر مطبوعاتی وزارت داخله می گوید: پولیس مبارزه با مواد مخدر طی چندین اقدام جداگانه ۶تن را از بلخ، ۶تن را از خوست و ۲تن را از سمنگان در پیوند با قاچاق و فروش مواد مخدر بازداشت کردند.

همچنان پولیس مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه ولایت ننگرهار یک تن را با ۲هزارو ۴۸۶ عدد تابلیت k بازداشت نمودند.

این در حالیست که هنوز مواد مخدر از جوانان افغانستان قربانی می گیرد و این کشور در زمان حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در صدر کشور های تولید کننده مواد مخدر قرار داشت.

 

کلیدواژه