حوت 19, 1402 18:11 Asia/Kabul
  • اعتراض شدید حکومت طالبان به گزارش یوناما درباره افغانستان
    اعتراض شدید حکومت طالبان به گزارش یوناما درباره افغانستان

وزارت امور خارجه حکومت طالبان به محتوای سخنرانی رئیس یوناما در شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت اعتراض کرد.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه حکومت طالبان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «معرفی افغانستان به عنوان منبع بالقوه خطر به سایر کشورها»، مورد اعتراض طالبان است.

در این بیانیه، محتوای سخنرانی رزا اوتونبایوا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان «ادعاهای بی‌اساس» خوانده شده و به این سازمان توصیه شده است که «به جای سطحیت و جانبداری در گزارش‌ها و رفتار خویش، از دقت و بی‌طرفی کار گیرد.»

در بیانیه آمده است که حکومت طالبان به تعامل سازنده و هدفمند با همه کشورهای جهان در کنار سازمان ملل متحد برای تحقق منافع مشترک و پاسخ به نگرانی‌های مشترک در هر زمان و مکان در چارچوب دین اسلام، استقلال و منافع افغانستان، تلاش می‌کند.

گفتنی است رزا اوتونبایوا رئیس نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، روز چهارشنبه گذشته در سخنرانی خود در شورای امنیت، افغانستان را چالشی برای جامعه بین‌المللی و منبع بی‌ثباتی دانست.

او افزود که تروریسم از افغانستان به دیگر نقاط جهان صادر شده است.

خانم اوتونبایوا همچنین گفت که حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان منبع نگرانی‌ کشورهای منطقه و فرامنطقه است.

او گفت این نگرانی‌ها تنها درباره حضور داعش در افغانستان نیست، بلکه حضور تحریک طالبان پاکستان در افغانستان نیز یک نگرانی بزرگ برای پاکستان است که در ماه‌های گذشته شاهد اقدامات تروریستی بوده است.

تاکید نماینده سازمان ملل بر پایان محدودیت‌های طالبان علیه زنان در افغانستان

کلیدواژه