حوت 23, 1402 15:44 Asia/Kabul
  • حنفی: داعش در افغانستان نابود شده است
    حنفی: داعش در افغانستان نابود شده است

معاون اداری رئیس حکومت طالبان با طرح این ادعا که داعش در افغانستان نابود شده است گفت: با روی کار آمدن حکومت سرپرست، پس از چهار دهه، صلح و آرامش در سراسر کشور حکم‌فرما شده است.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالسلام حنفی در دیدار با بختیار سعیداف وزیر خارجه ازبکستان افزود: گروه تروریستی داعش، زاده سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است اما نیروهای امنیتی حکومت سرپرست افغانستان، آن را نابود کردند.

وی اضافه کرد: همچنین با روی کار آمدن حکومت طالبان، کشت، قاچاق و استفاده از مواد مخدر در افغانستان ممنوع و فساد اداری نیز به صفر نزدیک شده است.

معاون اداری رئیس حکومت طالبان اظهار کرد: هیات حاکمه افغانستان برای اجرای طرح‌های مشترک منطقه ای مانند کاسا-1000، تاپی و افغان-ترانس تلاش می‌کند.

وزیر خارجه ازبکستان نیز در این دیدار آمادگی کشورش را برای همکاری با افغانستان در همه زمینه‌ها اعلام کرد و افزود: تاشکند آماده است تجارب خود را در زمینه زمین‌شناسی، معدن، کشاورزی و منابع آب با افغانستان به اشتراک بگذارد و آمادگی دارد کارخانه‌های مشترکی بین مزارشریف و سرخان ایجاد کند.

سعید اف با بیان اینکه افغانستان در دو سال گذشته دستاوردهای چشمگیری در بخش‌های امنیتی، ثبات و اقتصاد کسب کرده است تاکید کرد: نباید اجازه دهیم افغانستان منزوی شود.

عبدالسلام حنفی: فساد اداری در افغانستان از بین رفته است

توافق افغانستان و ازبکستان برای همکاری‌های ترانزیتی

کلیدواژه