حوت 24, 1402 18:38 Asia/Kabul

عضو هیئت مدیره «صندوق امانت افغانستان» در سوییس گفت: سود پول افغانستان در این صندوق به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده، اما تاکنون هیچ استفاده‌ای از آن نشده است.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری؛ انورالحق احدی افزود: از سود سپرده 3.5 میلیارد دلاری این صندوق می‌توان در صورت لزوم برای بعضی طرح ها یا بودجه‌های اساسی حکومت کنونی کابل که برای مردم افغانستان ضروری است از این پول استفاده کرد.

عضو هیئت مدیره صندوق امانت افغانستان اظهار کرد: باید چهار نفر  از اعضای این صندوق توافق کنند تا سود این سپرده برای مواردی هزینه شود.

به گفته احدی، در 29 ژانویه امسال تصمیم گرفته شد تا بدهی بانک آسیایی در صورت ناتوانی حکومت کابل پرداخت شود، زیرا این بانک به مردم افغانستان کمک‌رسانی می‌کند و ما نمی‌خواهیم که کمک‌های بانک آسیایی قطع شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، اعضای هیئت مدیره صندوق امانت افغانستان که از یک سال و نیم گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، در مورد مصرف این پول ها هنوز توافق نظر ندارند.

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، هفت میلیارد دلار سرمایه بانک مرکزی این کشور در آمریکا مسدود شد که 3.5 میلیارد آن به صندوق امانات در سوئیس سپرده شد.

واکنش حکومت موقت طالبان به انتقال دارایی های افغانستان به بانک مرکزی سوئیس

سود ۱۲۸ میلیون دلاری دارایی‌های افغانستان در صندوق امانی سوئیس

شورای مقاومت افغانستان:صندوق سوییس در مورد دارایی‌های افغانستان صلاحیت تصمیم‌گیری ندارد

 

کلیدواژه